Instrukcja Żeglugi - 60 Regaty Przyjaźni
60 Regaty Przyjaźni
oraz
Memoriał kpt. Jurka Madeji
Szczecin, 4,5 .09.2010
Instrukcja żeglugi dla grupy jachtów turystycznych, jachtów z pomiarem KWR oraz OPEN
PRZEPISY
Regaty przeprowadzone zostaną zgodnie z Przepisami Regatowymi Żeglarstwa (PRŻ) 2009-2012 ISAF, zawiadomieniem o regatach, niniejszą instrukcją żeglugi
oraz komunikatami Komisji Sędziowskiej.
Komunikaty dla zawodników i zmiany instrukcji Żeglugi będą ogłaszane komunikatami Komisji Sędziowskiej wywieszanymi na tablicy ogłoszeń w budynku
JK AZS, co najmniej na godzinę przed startem do wyścigu i traktowane jako pisemne powiadomienie zawodników.
Terminarz wyścigów ( dotyczy wszystkich grup)
Przewiduje się rozegranie trzech wyścigów ( Jez. Dąbie – duże):
Nr |
Data wyścigu |
Sygnał ostrzeżenia |
Trasa |
Mnożnik punktów |
1 |
Sobota, 4 września 2010 |
09:55 |
Wyścig długi |
1,5 |
2 |
Sobota, 4 września 2010 |
|
Wyścig krótki |
1 |
3 |
Niedziela,5 września2010 |
09:55 |
Wyścig krótki |
1 |
Wyniki wyścigów 1 i 2 w grupie I KWR Będą zaliczane jednocześnie do Pucharu o Memoriał kpt. Jurka Madeji.
Punktacja
Stosowany będzie system małych punktów zgodnie z dodatkiem A pkt.4.1 PRŻ
Flagi sygnałowe
Sygnałem ostrzegawczym dla wszystkich grup będzie flaga „Q” MKS
Sygnałem przygotowawczym dla wszystkich grup będzie flaga „P” MKS
Znaki
W regatach wykorzystane zostaną boje pneumatyczne koloru żółtego, ponumerowane 1,2,3.
Start
Procedura startowa przeprowadzona zostanie zgodnie z przepisem 26 PRŻ , przy czym sygnał ostrzeżenia podany będzie 5 minut przed sygnałem startu.
Linia startu wyznaczona będzie między statkiem KS (motorówka „Lady” ) i boją pneumatyczna koloru żółtego nr 3 . Start wspólny dla wszystkich grup.
Odwołania startu /falstarty/ sygnalizowane będą zgodnie z art. 29 PRŻ.
Meta
Meta wyznaczona będzie namiernikiem na statku KS („Lady”) i boją pneumatyczną koloru żółtego nr 3
Trasy wyścigów
Wyścig nr I - linia startu → boja nr 1 ( kierunek na wiatr)→ boja nr 2 → boja nr 3→boja 1→ boja nr 2→ boja nr 3 → boja nr 1 → meta
Trasa lewoskrętna
Wyścig nr II – linia startu → boja nr 1( na wiatr) → boja nr 2 → boja nr 3 → boja nr 1 → meta
Trasa lewoskrętna
Wyścig nr III – linia startu → boja nr 1( na wiatr) → boja nr 2 → boja nr 3 → boja nr 1 → meta
Trasa lewoskrętna
Zmiana trasy po starcie
W przypadku bardzo słabego wiatru trasa wyścigu może zostać skrócona na dowolnym znaku kursowym zgodnie z przepisem 32 PRŻ, sygnalizowana flagą „S” MKS. Linia mety będzie poprowadzona między tym znakiem kursowym a statkiem KS(m/s Lady).
Potwierdzenie udziału w wyścigu
Jachty zobowiązane są potwierdzić przed startem swój udział w wyścigu poprzez przepłynięcie w pobliżu statku KS .
Jachty wycofujące się z wyścigu
Jachty zobowiązane są zawiadomić KS w jak najkrótszym czasie o wycofaniu się z wyścigu.
Oświadczenia
Przejście linii mety wyścigu jest równoznaczne z oświadczeniem o prawidłowej żegludze na trasie.
Protesty
Sygnalizowane z godnie z PRŻ muszą być złożone w formie pisemnej do KS w ciągu 30 minut od przybycia Komisji do portu. Opłata protestowa wynosi 50 zł.
Przepis 61,1a PRŻ ma zastosowanie Termin i miejsce rozpatrywania protestów będzie ogłoszony komunikatem.
Przepisy porządkowe
Zawodnicy uczestniczą w regatach całkowicie na własne ryzyko.
Organizator nie przyjmie żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu lub osób lub śmierci w związku z regatami, przed, podczas lub po regatach.
Komisja Sędziowska życzy zadowolenia i sukcesów wszystkim uczestnikom regat.
SĘDZIA GŁÓWNY
Marek Zaleski
tel. 601 70 68 44