Autor Wątek: zmiany w ustawodawstwie - SAJ i inni niewiele zdziałają bez nas...  (Przeczytany 36032 razy)

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Pewnie większość z nas słyszała o projekcie nowej ustawy o sporcie. I może wiecie, że do czytania coraz bliżej, a projekt wyraźnie halsuje w kierunku tego, co było. PZŻ ma duże szanse odzyskać utraconą pozycję.

Jeśli nie chcemy wracać pod obce bandery, może warto dołączyć do tych, którzy liberalizację wywalczyli, a teraz są trochę zniechęceni biernością środowiska. Zapisując się np. do SAJ (http://saj.org.pl/) możemy wyrazić swoją postawę i dorzucić 5 zł miesięcznie, żeby mieli z czego opłacić prawników. Wbrew pozorom, to ważne, sami sympatycy nie wystarczą.

Na sailforum:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=8342&postdays=0&postorder=asc&start=0
« Ostatnia zmiana: 2010-03-03, 13:29:15 wysłana przez Norbert (Sniga) »

Marek RoEs

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 271
W naszym Klubie są tylko trzy osoby czynnie popierające SAJ. Przynajmniej mnie tylko o trzech wiadomo. Sądzę, że sympatyków jest znacznie więcej. Jednak sama sympatia to za mało na walkę z tak twardym przeciwnikiem. Ludzie! Zapiszcie się! Niech liberatorzy walczący mają za sobą masy. Wtedy będą mogli mowić: oto czego chcą żeglaeze w Polsce.

Ania (Druzgotek)

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 168
Nie wiem czy zauważyliście ,że wg nowych przepisów,  cyt. "  Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h."
Czy to nie jakaś paranoja, że żeglarz na niewielkim jachcie musi posiadać patent , a właściciel trzynastometrowej motorówki nie musi znać przepisów prawa drogi itp.. I tak to wygląda rzekoma dbałość o bezpieczeństwo żeglugi ??

Marek RoEs

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 271
To oczywista paranoja!!! Zapewne skutek działania kolejnego lobby. Jakie straszne szkody może wyrządzić taka 13-to metrowa łajba przy prędkości 15 km/h! Po omacku widać, że to bezpieczeństwo, którego pełne gęby mają działacze, to tylko przykrywka. Nawet nie zadają sobie trudu, żeby to jakoś zgrabniej zakamuflować.
Jeśli ktoś ma jakieś przetarte ścieżki do obcych bander to zgłaszajcie, proszę. Przecież nie damy się powtórnie zakuć w kajdany!

Danka (Marion)

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 41
Tylko proszę Mareczku, nie pod obcą banderę?

Romek K

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 41
Marku, a może by tak zrobić akcję ,pod egidą SAJ ?
Publikujemy listę głosowań panów osłów [p niech sami dopiszą,
 ja nie] w sprawie tej ustawy z apelem by szuwarowcy i przyjemniaczki nie głosowały na listy gdzie są te typy?

Ania (Druzgotek)

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 168
Na ostatnich targach w Berlinie poprosiłam sympatycznych młodych ludzi z Berliner Wassersportzentrale  żeby udostępnili mi wykaz stopni żeglarskich obowiązujących na wodach niemieckich. Może Was to zainteresuje.
1.Sportbootführeschein Binen Segel ( SBF Binen)
Uprawnia do prowadzenia jachtów poniżej 15 m na wodach wewn.. Na jachty z silnikiem ponżej 3,68 kW ( ca 5 PS) nie potrzeba patentu.
Teoria 15 godz., praktyka 20 godz., cena 330 EUR
2.Sportbootführeschein Binen Motor ( SBF Binen)
Dot. jednostek sportowych motorowych do 15 m na wodach wewn. ( poniżej3,68 kW nie obowiązuje)
Teoria 10 godz., praktyka 2 godz. , cena 210 EUR
3. Sportbootführeschein See ( SBF See)
Uprawnia do prowadzenia jednostek sportowych motorowych do 3 Mm od brzegu lub 12 Mm po farwaterze.
4. Sportküstenschifferschein ( SKS)
Uprawnia do prowadzenia jednostek sportowych z silnikiem i żaglami w morskiej strefie brzegowej do12 Mm

Ania (Druzgotek)

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 168
c.d.
5. Sportseeschifferschein (SSS)
Uprawnia do prowadzenia jednostek sportowych do 30 Mm od linii przegowej. Obejmuje całe Morze Północne,Bałtyk, Kanał Bristolski, M. Irlandzkie, Szkockie,Śródziemne i Czarne. Uprawnia też do zawodowego prowadzenia jednostek do 25 m dł. z 12 os. na pokł., na wodach zatokowych.
6. Sporthochseeschifferschein ( SHS)
Uprawnia do prowadzenia jednostek sportowych po wszystkich wodach morskich i zawodowo jedn. do 15 m dł. z 12 osobami na pokł. po wodach przybrzeżnych.
7. Short Range Certificate -dot. obslugi UKF na morzu. Jest obowiązkowy jeżeli jacht posiada UKF-kę
Teoria i praktyka 2 dni, cena 170 EUR
8. Long Range Certificat (LRC) dot krótkofalówek
Trochę tego jest, ale czy żeglarze muszą mieć te patenty? Otóż nie !!!. Tylko berlińczycy muszą posiadać SBF. Poza tym to żeglarz decyduje czy chce robić patent. Jak ktoś chce się dobrze ubezpieczyć to owszem. Firma ubezpieczeniowa może wymagać posiadania uprawnień. Tak samo jest w przypadku czarterów - firmy czarterowe mogą żądać patentu. Mogą , ale niejednokrotnie , w walce o klienta , nie wymagają uprawnień. Oczywiście wielu posiadaczy jachtów robi te uprawnienia, ale z własnej, nieprzymuszonej woli.

Norbert (Sniga)

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 265
Będę głosował na każdą partię czy polityka, który podejmie się zlikwidowania tego wrzodu (PZŻ) i powoła zdrowy organ nas reprezentujący. Jeszcze żaden skrót nie kojarzył mi się z czymś tak kretyńskim. Czy nie wystarczą doświadczenia z PZPN żeby nie zauważyć, że PZŻ to nic innego a wręcz jeszcze gorsz klika łupieżców wyciągająca bezczelnie łapska do naszych kieszeni. Jestem w SAJ i będę dalej. 

Marek RoEs

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 271
Aniu! A wiesz może co trzeba zrobić, żeby móc zawiesić na rufie banderę niemiecką (Danusiu! przepraszam!)? Może Edlef coś wie na ten temat?

Ania (Druzgotek)

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 168
Marku ! Przejście na niemiecką banderę to chyba nie jest wielki problem skoro jachty rejestruje nawet ADAC. Ja ,  muszę przyznać, jestem bardzo przywiązana do bandery polskiej i tylko ostateczność zmusi mnie do przejścia pod  obcą banderę. Dlaczego nie wykorzystujemy wszystkich środków?
Moim zdaniem , zmobilizowanie całego środowiska żeglarskiego do protestu w formie np. demonstracji w centrum Szczecina, to by było coś.
I myślę, że w dobie internetu, poczty mailowej i telefonów komórkowych  jesteśmy w stanie taką akcję protestacyjną przeprowadzić. Potrzeba do tego paru ludzi, którzy zajmą się  organizacją takiego protestu. Nie można wszystkiego zwalać na SAJ. Ja, z góry deklaruję chęć włączenia się w taką akcję .
Skoro jednak " wolność, to uświadomiona konieczność", to mam nadzieję , że przyszli adepci sztuki żeglarskiej będą zdobywać  niezbędną wiedzę, obojętnie w jaki sposób,żebyśmy również na wodzie mogli czuć się bezpiecznie.

Edward Zając HOLLY

  • Gość
Trochę odpuściłem sobie tutejsze FORUM, ale to z braku czasu.
To fakt, że w SAJ-u mamy teraz gorączkowy okres. Dopiero kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że oprócz Ustawy o Sporcie w Ministerstwie Infrastruktury przygotowywane są nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Tu urzędnicy mają jeszcze większy apetyt; zastanawiają się nawet nad wymyśleniem sposobu na kontrolę polskich jachtów pływających pod obcą banderą. Termin konsultacji upływa z końcem lutego, więc w Radzie Armatorskiej SAJ jest burza mózgów. Musimy zdążyć!
Jest faktem, że musimy zgromadzić więcej żeglarzy z Wybrzeża. Może będziemy musieli nie tylko pisać.
Gdy w 2007 roku wynegocjowaliśmy warunki liberalizacji wydawało mi się, że dalsze kroki w tym kierunku są tylko kwestią czasu. Niestety, zmiany polityczne mają wpływ i na żeglarstwo - zamiast poszerzać obszar wolności, borykamy się z utrzymaniem dotychczasowych zdobyczy.
Co do obcych bander - nie spieszcie się. Mnie w ubiegłym sezonie trafiło się, że salutowałem Westerplatte niemiecką banderą i nie życzę tego nikomu. Jeśi ktoś ma roczniki ŻAGLI, to jakieś dwa lata temu był tam obszerny tekst z warunkami przechodzenia pod obce bandery, niekiedy bardzo egzotyczne. Ale powoli, jeszcze nie postawili przewróconej w 2007 roku żelaznej kurtyny. Wysyłajcie e-maile i listy do parlamentarzystów, spotykajcie się z nimi osobiście. Raz okazało się to skuteczne - dlaczego nie powtórzyć sukcesu?
Edward Zając
Rada Armatorska SAJ

Norbert (Sniga)

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 265
Jednym słowem no trzema...bagnet na broń...zatknijmy na bosaki proporce SAJ a kto niema niech spieszy po deklarację i wstępuje w szeregi. Będziemy kruszyć ten paskudny "beton". Dominiko i Marku larum grają...

Michał

  • Gość
Może szczecińscy klubowicze SAJ powinni spotkać się w Tawernie i przedyskutować wspólne działania obronne?
Michał

Marek RoEs

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 271
Sprawa dotyczy całego środowiska, nie tylko członków SAJ. Wszyscy powinniśmy się bronić. Post Edwarda zjeżył mi resztkę siwych włosów na głowie. Tak niedawno ktoś (nie pamiętam kto) z ministerstwa infrastruktury zapewniał, że nie mają takich zamiarów.....
Granda! Jak można obierać tak wsteczne kursy? W głowie się nie mieści.