Forum JK AZS > Regatowo

54 Etapowe Regaty Turystyczne rozgrywane wg formuly NHC.

<< < (3/3)

Radek S/Y Mescalero:
Cytując SAILPORTAL.PL:
 NHC to formuła przeznaczona dla cyklicznych regat klubowych (w Polsce Regaty w Każdą Środę)

- wyścigi NHC powinny odbywać się na tym samym akwenie (w ERT akwen się stale zmienia)

- wyścigi NHC powinny odbywać się na takiej samej trasie (optymalnie up & down)

- formuły NHC nie stosuje się dla wyścigów na różnych dowolnych trasach typu inshore i ofshore (a takie zróżnicowane wyścigi są właśnie w ERT) !!!!!!!!!

przeliczanie w tego typu wyścigach może dać błędne wyniki !!!

Radek S/Y Mescalero:
Witam,czy ktoś z Państwa był na spotkaniu  23 lutego 2018 o godzinie 18:00 w tawernie w Camping Marina przy ul. Przestrzennej 23 w Szczecinie?

Piotr S - ACCU:
Dowiedziałem się o spotkaniu w Jakuszycach, trochę daleko. Spotkania tego typu powinny być robione na jesieni, po zakończeniu sezonu. Teraz przecież jest już kalendarz podany.

Stanley s/y FUJIMO55:
Witam, bardzo się cieszę z podjętego tematu 54.ETR i formuły NHC.
Podobnie jak większość zabierających głos w dyskusji uważam, że nie można na siłę narzucać klasyfikacji i przeliczników, które nie są akceptowane przez zainteresowanych czyli uczestników regat. Szczególnie dotyczy to współczynnika NHC, który nigdy nie aspirował do idealnego ale stosowany w myśl założeń jego twórców: ten sam akwen, ta sama tras najlepiej up and down, odpowiednia ilość wyścigów a przede wszystkim stosowanie wyróżnika bazowego dla każdej jednostki wyliczonego i udostępnionego przez RYA - próbował korygować osiągi poszczególnych jednostek na potrzeby klubowe.
W zeszłorocznej edycji 53.ETR regat z przelicznikiem NHC założenia RYA odbiegały od rzeczywistości a współczynniki bazowe brane były "na podstawie doświadczenia" a nie tabel RYA-a, co budziło wiele kontrowersji.
Reasumując uważam, że o popularności danej klasyfikacji świadczy ilość startujących jednostek. Do tej pory dominowały klasy otwarte oparte o pomiar długości, KWR i ORC i ze względu na ich popularność proponowałbym ich pozostawienie.  Dla chętnych i zwolenników NHC można wprowadzić dodatkową klasyfikację i ustalić minimalny limit  zgłoszonych jednostek jak dla wszystkich pozostałych klas a uczestnicy pokażą gdzie chcą być klasyfikowani.
Co do pozostałych proponowanych zmian uważam, że  bardzo dobrym pomysłem jest próba ominięcia mostu w Wolinie i zwiększenie ilości etapów morskich. Pominięcie Nowego Warpna w kalendarzu imprezy uważam za błąd. Jest to naprawdę piękne miejsce o dużych walorach turystycznych, które warto odwiedzić i promować.
Przelot na Dąbie, przeprowadzenie tam wyścigów i dopłynięcie do Szczecina w ciągu jednego dnia uważam za bardzo dyskusyjne i chyba niepotrzebne.
Jak koledzy zauważyli jezioro to na przełomie lipca i sierpnia bardzo zarasta i nie jest atrakcyjne pod względem regatowym.
ERT to już wieloletnia tradycja ze startem i metą w Trzebieży. Myślę, że warto to uszanować i dalej promować ten trochę zaniedbany ale mający potencjał i "duszę" port.
Pozdrowienia, S.Lenkiewicz - FUJIMO55.

Cezary Black Devil:
Witam, przez ostatnie 4 lata nie bralem udzialu w ERT, ale planuje wziasc udzial w tym roku. Szukajac w sieci wiadomosci na temat tegorocznych regat wpadlem na ta dyskusje. Dlatego pozwole sobie dorzucic pare komentarzy. Po pierwsze wprowadzenie przelicznika dla klasy open ma sens, bez niego wlasciwie karty byly rozdane jeszcze przed regatami. Czy to ma byc NHC a nie jakis prostszy system to mozna podyskutowac. Ja rozpoczynam i koncze kazdy sezon na Elbie i tam bardzo dobrze sie sprawdza Yardstick.
Jezeli chodzi o zmiane trasy aby uniknac przejscia pod mostem w Wolinie to pomysl jest dobry, zostalbym ale przy rozpoczeciu i zakonczeniu regat w Trzebierzy.
Jezeli chodzi o etapy, to ze wzgledu ze sa to regaty turystyczne, cale rodziny lacznie z czworonogami, powinne one nie byc za dlugie ale w miare mozliwosci urozmaicone bojami zwrotnymi.

Pozdrowienia i do zobaczenia na regatach, ajkiekolwiek nie beda.

Cezary

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Odpowiedz

Idź do wersji pełnej