Forum JK AZS > Regatowo

54 Etapowe Regaty Turystyczne rozgrywane wg formuly NHC.

(1/3) > >>

Marek s/y "RUDZIK":
W kalendarzu regat jachtów balastowych 2018; 54 Etapowe Regaty Turystyczne mają być rozgrywane tylko wg systemu handicapowego NHC. Ostatnie ERT pokazały jakie negatywne jest nastawienie niektórych żeglarzy do tej formuły. W ostatnich ERT były klasy KWR i NHC, wyeliminowano klasy otwarte, było to do przyjęcia. W tegorocznych regatach organizator narzuca tylko NHC. System handicapowy NHC ma w takich regatach wady. Zmienna wartość współczynnika uniemożliwia samemu ustalenie zajętego miejsca w wyścigu, a podczas wyścigu ustalenie taktyki, co wyeliminuje ciekawe dyskusje po wyścigu.  Organizatorem 54 ERT jest ZOZŻ, to są nasze regaty i możemy domagać się jak chcemy się ścigać.
Dyskusja na tym forum winna być zauważona.
Marek s/y"RUDZIK"

Bronek s/y LIVELY:
Witaj Marku,
Do niektórych naszych kolegów dotarło w grudniu zapytanie odnośnie proponowanych zmian w 54 Etapowych Regatach Turystycznych. Propozycja dotyczy nie tylko wprowadzenia systemu handicapowego NHC do oceny naszych wysiłków regatowych, ale także dotyczącego organizacji regat w tym zmiany tradycyjnych tras i miejsca staru i mety. Propozycję zmian dołączam poniżej. Dziwi mnie fakt ukrywania dokumentów przed szerszą bracią żeglarską. Muszę nadmienić, że dotarła do mnie informacja, że w 54 ERT decyzją prezesa ZOZŻ w Szczecinie Pana Zbigniewa Zalewskiego zostały przywrócone stare formuły KWR i ORC, a tylko jachty w klasie otwartej klasyfikowane będą w NHC. Wybór klasyfikacji będzie należał do skipera. Podobno jeszcze trwają dyskusje odnośnie ostatecznej wersji kalendarza regat w 2018 roku.

Janusz O Dana:
Witam. Podzielam Koledzy Wasze zdanie.Narzucanie nam jedynie słusznej formuły w/g której będą rozgrywane regaty jest nie w porządku.Istnieje  możliwość wyboru grupy,w której można współzawodniczyć i to żeglarz decydował w której wystartuje.Dotąd to działało,więc po co przy tym majstrować? A jeśli majstrować warto zapytać najpierw głównych zainteresowanych,czyli nas żeglarzy co o tym sądzimy. Dobrze,że wycofano się z tej decyzji . Do zobaczenia na regatach.Pozdrawiam!

ZDZISŁAW LOW BUDGET:
WITAJ MARKU
Włączam się do dyskusji na temat 54ERT
Jak sam zauważyłeś na ostatnich  ERT przelicznik NHC narobił więcej złej krwi  wśród żeglarzy niż  dobrego tzn.Andrzej Armiński wprowadzając go nie poczynił szeroko rozumianej konsultacji (rozmów)wśród zeglarzy czy chcą  się ścigać i z czym tą formułę się je,ciekawym obrazem były regaty ,,środowe''
gdzie frekwencja spadała,dopóki były płacone wygrane biegi jakoś to się kreciło(z coraz mniejszą liczbą łódek),
Nie może być tak aby narzucano ,,coś"czego ludzie nie znają i nie chcą,
Myślę ze zarząd OZZ postąpi słusznie i regaty odbędą się w/g starej reguły ku uciesze nas wszystkich
POZDRAWIAM ZDZISŁAW S/Y LOW BUDGET

Bronek s/y LIVELY:
Witajcie Koledzy,
Cieszę się, ze wywołana przez Marka dyskusja nabiera rozpędu. Co prawda, decyzja Prezesa o przywróceniu formuł KWR i ORC w tych regatach powinna zakończyć dyskusję ale... Jest druga część proponowanych zmian i dotyczy organizacji regat. Obejrzyjcie mój załącznik do poprzedniego wpisu. Od razu przedstawiam swoje uwagi i propozycje.
1.   Początek   regat w Kamieniu Pomorskim - pomysł ciekawy , ale   gorzej z realizacją.
Większość jachtów płynie ze Szczecina i na pokonanie tej trasy przez większe jachty trzeba będzie zarezerwować 2 dni - Szczecin do Świnoujścia i ze Świnoujścia do Dziwnowa jeżeli nie chce się pływać nocą.
Mniejsze jachty mają lepiej, bo istnieje możliwość pokonania trasy w jeden dzień, jeżeli nie spóźni się na otwarcie mostu w Wolinie.   
2.   Wydaje mi się, że ze względów  na tradycje tych regat nie należy zmieniać miejsca startu, tym bardziej, że w niedalekiej przyszłości Marina Trzebież zostanie odbudowana i unowocześniona.   
3.   Proponuję rozgrywanie dwóch etapów morskich Świnoujście – Dziwnów i Dziwnów-Świnoujście z przerwą na Kamień Pomorski i   wyścig po Zalewie Kamieńskim.
Żaden jacht nie będzie wtedy uzależniony od przejścia pod mostem w Wolinie.
4.   Wykreślenie z listy  Mariny Nowe Warpno  uważam za największy błąd. Miasteczko w ostatnich latach poczyniło ogromną ilość inwestycji podkreślając mocno związek z żeglarzami – Aleja Żeglarzy z naszego regionu, promenada znakomitych żeglarzy i pomnik poświęcony światowym odkryciom żeglarskim.
Pomosty mariny są remontowane, teren wokół  zagospodarowywany i my nie chcemy tego zauważyć i z tego skorzystać?
Wyeliminowanie Nowego Warpna z regat tylko dlatego, że nie dotrze tam samochodem ekipa brzegowa jest co najmniej śmieszne.
5.   Drugim potężnym błędem jest  wprowadzenie ERT na jezioro Dąbie. Większość uczestników pływa po nim, dobrze je zna i nie ma tutaj mowy o turystyce.
Jezioro na przełomie lipca i sierpnia potężnie zakwita i rozgrywanie biegów nie ma sensu. Załapanie „kapusty”  na balast czy płetwę sterową eliminuje każdego z wyścigu.   
Miałem nadzieję , że ZOZŻ będzie raczej ograniczał ilość regat rozgrywanych na jeziorze Dąbie.
6.   Ze względu na towarzysko-rodzinne załogi nie należy zwiększać ilości wyścigów.  Biegi „app and  down” z tego typu regat należy wyeliminować.
7.   Aby uatrakcyjnić wyścigi należy też ograniczyć biegi „od do” bez jakichkolwiek punktów zwrotnych. Zależą one jedynie od ilości postawionych żagli , bez pomysłu na wysiłek związany ze zmianą kierunków wiatrów.
8.   Zakończenie regat w Marinie North-East w Szczecinie i tam nocleg, też nie jest najlepszym pomysłem. Marina jest mała i w sezonie całkowicie zatłoczona. Dla wielu miejscowych żeglarzy nie wnosi nic nowego, a „przyjezdni” zawsze mogą sami dopłynąć.
Ze względu na tradycję regat nie zmieniałbym miejsc startu i mety w Trzebieży.  Mamy tam wieloletniego sympatyka żeglarstwa – burmistrza Polic.
Ciekaw jestem co o tym myślicie ?

 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Odpowiedz

Idź do wersji pełnej