Autor Wątek: X Regaty Unity Line  (Przeczytany 22087 razy)

Radek

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #45 dnia: 2010-08-12, 16:34:35 »
Witam wszystkich.Jestem z całego serca z chłopakami z Tomahawka.Przerabiałem to 3 sezony wcześniej na łódeczce klasy 500 Speedy.Ścigałem się z powodzeniem z takim jachtem jak Sokrates,braliśmy z żoną udział w Regatach Turystycznych 2008 i pojawił się Pana Sosnowski z jachtu Sowa.To tacy jak on napuszczają organizatora,a ten naciska na sędziego,że łódka,w moim przypadku,za krótka i za szybka itp.i najlepiej wywalić ją z regat.Panie Sosnowski i jego bliżniacy ocknijcie się i zacznijcie być żeglarzami,bo na tę chwilę  uprawiacie żyglarstwo.

bongobongo

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #46 dnia: 2010-08-14, 23:54:54 »
cala dykusja  na temat regat ul przypomina kabaret. tak to , patrzac z boku, wyglada.zycze stopy wody pod kilem.bongobongo.

ostatni gość

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #47 dnia: 2010-08-15, 21:41:20 »
Niezrażeni brakiem przyjęcia do Regat UL, Patryk Zbroja i jego ekipa zajęli wysokie 7 miejsce w Regatach Pucharu Swiata w Sopocie, rywalizując m.in. z K.Jabłońskim, P.Tarnackim czy żeglarzami z pierwszej 20 swiatowego rankingu ISAF (więcej np. www.zagle.com.pl)
Trochę się dziwię, że w ogóle w tej sytuacji rozważali start w Regatach UL w tym samym czasie - wybór byl oczywisty, tak jak oczywista jest odpowiedź na pytanie, kto w tym całym zamieszaniu więcej stracił.
Chłopaki - wielkie gratulacje i wielkie dzięki za to, że rozsławiacie żeglarski Szczecin.
Wasz sukces to najlepsza pointa dotychczasowej dyskusji.

oj tam :)

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #48 dnia: 2010-08-16, 18:00:31 »
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Jeśli chcecie równać z organizacją tego typu regat do najlepszych to nie można sobie pozwalać na brak informacji o wynikach regat ponad dobę po zakończeniu ostatniego wyścigu. Trzeba pamiętać iż postronni też maja prawo do wyników a nie tylko uczestnicy.
A o wpadce z s/y Tomahawk już nie będę wspominał bo dziesiątki forumowiczów wypowiedziało się krytycznie o zagraniu organizatora.

P.s
Nasze żeglarstwo "morskie" jest i tak sto lat za przysłowiowymi murzynami a takie akcje mu nie pomagają.

Pozdrowienia


 

Marek 'Kiwi'

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #49 dnia: 2010-08-17, 09:15:18 »
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Jeśli chcecie równać z organizacją tego typu regat do najlepszych to nie można sobie pozwalać na brak informacji o wynikach regat ponad dobę po zakończeniu ostatniego wyścigu. Trzeba pamiętać iż postronni też maja prawo do wyników a nie tylko uczestnicy.
A o wpadce z s/y Tomahawk już nie będę wspominał bo dziesiątki forumowiczów wypowiedziało się krytycznie o zagraniu organizatora.

P.s
Nasze żeglarstwo "morskie" jest i tak sto lat za przysłowiowymi murzynami a takie akcje mu nie pomagają.


 Zgadzam sie szczegolnie z ostatnim zdaniem :) To nie podlega dyskusji, wystarczy
zobaczyc poczynania Estonczykow czy Czechow :)
 Inny problem to znalesc wyjscie z sytuacji. Czy klasa Open to dobre rozwiazanie ?
 Doswiadczenia "mazurskie" pokazaly ze nie sprawdzila sie nawet na srodladziu, gdzie
 po etapie rasowania seryjnych jachtow wybudowano sporym nakladem AS-Motors
 i Santane( obecnie Tomahowk) i klasa sie skonczyla :)  Santane wlasciciel przez wiele lat usilowal sprzedac za ulamek kwoty zakupu.
  Osobiscie jestem pelen uznania dla umiejetnosci zalogi Tomahowka, ktore nie raz udowadniali w roznych klasach na powaznych regatach, ale nie sadze zeby to byla droga do ozywienia morskiego zeglarstwa regatowego.
  Po wycofaniu KWR z Zeglarskich Mistrostw Polski( maja byc jedynie w ORC International)
 rozgorzala rzeczowa dyskusja o tym czy wszystkie jachty z pomiarem ORC Club sa w stanie sprostac miedzynarodowum przepisom dotyczacym bezpieczenstwa konstrukcji, statecznosci, wyposazenie itd. Zainteresowanych odsylam do Forum Morskiego Stowarzyszenia Regatowego.Dyskusja jest spokojna i rzeczowa - wnioski, moim zdaniem
rozsadne. Niestety pomiaru ORC sa kosztowne a swiadectwo , tez odplatnie trzeba odnawiac co roku. Nasza KWR choc nie pozbawiona ulomnosci ze wzgledu na prostote
jest na pewno lepsza niz sciganie sie bez zadnych pomiarow gdzie, nic nie ujmujac
zawodnikom, scigaja sie praktycznie pieniadze :)
  Co do organizacji ostatnich UL nie rozumiem dlaczego  samotnikow startujacych
 na jachtach z pomiarem KWR nie uwzgledniono w wynikach jachtow grup KWR, przecier startowalismy razem, byly czasy przejscia trasy a nikt mnie nie przekona ze startowanie samotnie daja jakas przewage nad jachtami z pelnymi zalogami .

  Inna sprawa to brak odroczenia startu w przypadku braku wiatru i wynoszonego pradu
 ( wiekszosc jachtow przekraczala linie startu ok 2 godz po sygnale ) oraz skrocenai
 trasy w Dziwnowie mimo silnego korzystnego wiatru. I tak wszystkie jachty do Swinoujscia plynely. ( Komisja czasu nie miala , do pracy na poniedzialek sie spieszyla ?)

  Na koniec mysle ze przed nastepnym sezonem warto pogadac o tym jak on ma wygladac, czy sa szanse zeby wrocily morskie regaty na reasach , ktore byly przed laty.

[poprawiłam cytowanie]
« Ostatnia zmiana: 2010-08-18, 21:38:33 wysłana przez Dominika (Oberon) »

Robert Gołąb s/y AVALON

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #50 dnia: 2010-08-17, 18:30:20 »
Witam wszystkich.
Czytając opinie dotyczące regat UL chciałbym wszystkim uświadomić, że regaty UL zostały od zera zorganizowane przez Piotra. Oczywiście pomagali mu żeglarze i sympatycy, ale to jest wyłącznie jego pomysł i wykonanie (Piotrze gratulacje). Początki były trudne, ale dziś to już poważna impreza. Tak jak w życiu, tak i tu są tacy, którym impreza się podoba i tacy którym nie, takie życie. Nie chcę się wypowiadać na temat niedopuszczenia Tomahawk'a, bo to suwerenna decyzja komisji regatowej, a i na forum już prawie wszystko zostało powiedziane, ale proponuję tym, którzy maja tyle do powiedzenia na temat organizacji regat UL i żeglarstwa regatowego ogólnie, włączenie się do pomocy w organizacji kolejnych regat UL (Piotrowi na pewno przyda się pomoc) lub co może lepsze zorganizowanie innej, równie ciekawej imprezy.

Pozdrawiam
Robert Gołąb

MaTeo (s/y Żak)

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #51 dnia: 2010-08-17, 19:56:16 »
Cytat: oj tam :)
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Proponuję wcielić się w rolę sędziego, ogarnąć 112 jachtów w 9 grupach i opublikować wyniki w godzinę po regatach ciekawe czy się uda, a później jeszcze dokonać odpowiednich wpisów na stronę internetową... a tak po prawdzie to wyniki końcowe były opublikowane już w niedzielę w porcie w Świnoujściu.
Cytat: Marek "Kiwi"
Inna sprawa to brak odroczenia startu w przypadku braku wiatru i wynoszonego pradu
 ( wiekszosc jachtow przekraczala linie startu ok 2 godz po sygnale ) oraz skrocenai
 trasy w Dziwnowie mimo silnego korzystnego wiatru. I tak wszystkie jachty do Swinoujscia plynely. ( Komisja czasu nie miala , do pracy na poniedzialek sie spieszyla ?)
W czasie startu wiatr faktycznie był niewielki ale nie można mówić że go wcale nie było bo spora część jachtów wystartowała, a że reszta zamiast czaić się przy linii startowej pływała gdzieś dalej i nie załapała się z wiatrem... no cóż sami są sobie winni...
Co do skrócenia trasy to decyzja sędziego była trafiona gdyż na metę pod Dziwnowem jachty wpływały już przy wietrze 6B i część mniejszych jachtów chowała się do Dziwnowa.
Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i jak zawsze każdy ma prawo do swoich własnych.

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

Marek 'Kiwi'

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #52 dnia: 2010-08-17, 20:14:10 »
W czasie startu wiatr faktycznie był niewielki ale nie można mówić że go wcale nie było bo spora część jachtów wystartowała, a że reszta zamiast czaić się przy linii startowej pływała gdzieś dalej i nie załapała się z wiatrem... no cóż sami są sobie winni...
Co do skrócenia trasy to decyzja sędziego była trafiona gdyż na metę pod Dziwnowem jachty wpływały już przy wietrze 6B i część mniejszych jachtów chowała się do Dziwnowa.
Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i jak zawsze każdy ma prawo do swoich własnych.

 Moze nie zauwazyles ze udalo sie wystartowac jedynie szybszym lub/i wiekszym jachtom
 te mniejsze i wolniejsze nie mialy na to szans.
 Co do jachtow chowajacych sie w Dziwnowie, moze podasz jakies przyklady ? Moim skromnym zdaniem rozsadniejsze bylo plyniecie baksztagiem do Swinoujscia niz
polowka do majacego gorsze wejscie Dziwnowa . Tak tez zrobila zdecydowana wiekszosc.

  Pozdrowienia

[poprawiłam cytowanie]
« Ostatnia zmiana: 2010-08-18, 21:37:48 wysłana przez Dominika (Oberon) »

zbulwersowany

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #53 dnia: 2010-08-17, 20:26:33 »
To może na koniec coś o  "ŻEGLARZACH REGATOWYCH", którzy pili w Świnoujściu do białego rana i do upadłego. Wrzaski, śmiechy, wulgarny język zakłóciły ciszę nocną wielu żeglarzom z sąsiednich jachtów. Brak kultury i zwykłe chamstwo to cecha, niestety, wielu żeglarzy szumnie nazywających się regatowcami.
W Kołobrzegu nie było lepiej, więc może to już czas żeby porządki zacząć od siebie.

MaTeo (s/y Żak)

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #54 dnia: 2010-08-17, 21:25:30 »
Cytat: Marek "Kiwi"
Co do jachtow chowajacych sie w Dziwnowie, moze podasz jakies przyklady ? Moim skromnym zdaniem rozsadniejsze bylo plyniecie baksztagiem do Swinoujscia niż polowka do majacego gorsze wejscie Dziwnowa . Tak tez zrobila zdecydowana wiekszosc.
 
Ja osobiście też wybrał bym Świnoujście, ale każdy decyduje sam, a do Dziwnowa wchodziły między innymi: Daffy, Hogata, Wespe i pewne jeszcze kilka innych…

A wracając do samej organizacji regat to uważam że powinny być tylko i wyłącznie dopuszczane jachty z pomiarami, jako że KWR jest dość tani i popularny, każdy może się pomierzyć. Myślę że wtedy skończą się cyrki ze startami jachtów Trochus II, Hals Team czy innych w grupach z jachtami turystycznymi, a z drugiej strony nie będzie problemu że w jednej grupie ścigają się jachty 6 metrowe i 8 metrowe…
Ciekawe w tym wszystkim jest to że dużej części startujących nie zależy na tym aby wyrównać szanse startujących… no ale nie dziwie się, 1 miejsce w grupie to jest sukces… szczególnie ścigając się Trochusem czy Halsem z np. RoEsem, Daffym czy innym Ziggym.
Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że KWR nie jest doskonałym przelicznikiem, ale dla każdego jachtu jest liczony w ten sam sposób co przybliża poszczególne konstrukcje do siebie.
Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

Marek 'Kiwi'

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #55 dnia: 2010-08-17, 22:03:58 »
Ja osobiście też wybrał bym Świnoujście, ale każdy decyduje sam, a do Dziwnowa wchodziły między innymi: Daffy, Hogata, Wespe i pewne jeszcze kilka innych...

 Daffyego dochodzilem na mecie a do Swinoujscia pewnie bym go wyprzedzil, podobnie jak pare innych jachtow :)

A wracając do samej organizacji regat to uważam że powinny być tylko i wyłącznie dopuszczane jachty z pomiarami, jako że KWR jest dość tani i popularny, każdy może się pomierzyć. Myślę że wtedy skończą się cyrki ze startami jachtów Trochus II, Hals Team czy innych w grupach z jachtami turystycznymi, a z drugiej strony nie będzie problemu że w jednej grupie ścigają się jachty 6 metrowe i 8 metrowe…
Ciekawe w tym wszystkim jest to że dużej części startujących nie zależy na tym aby wyrównać szanse startujących… no ale nie dziwie się, 1 miejsce w grupie to jest sukces… szczególnie ścigając się Trochusem czy Halsem z np. RoEsem, Daffym czy innym Ziggym.
Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że KWR nie jest doskonałym przelicznikiem, ale dla każdego jachtu jest liczony w ten sam sposób co przybliża poszczególne konstrukcje do

 problem w tym jak i kiedy pomierzyc jachty niemieckie ktorych bylo sporo ? Do Twojego przykladu mozna podac sporo innych- w Samotnikach Mini 650 proto i 10 m jacht wybudowany specjalnie na OSTAR 2009 z taka 22 stopowa "Holly". W Oldtimerach
najlepszy Taurus ze starym Shipmanem 28 itd, itp.
 Co do KWR to zeby w niej odnosic sukcesy, poza umiejetnosciami nalezy jacht optymalizowac pod formule Bluefin i Wisla - minimalne wnetrze i maksymalny balast
do tego topowe spinakery a ulamkowy takielunek z malym fokiem do pomiaru.
 Mimo wszystko tez uwazam ze lepsza taka formula niz zadna.


[poprawiłam cytowanie]
« Ostatnia zmiana: 2010-08-18, 21:42:07 wysłana przez Dominika (Oberon) »

MaTeo (s/y Żak)

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #56 dnia: 2010-08-17, 23:06:45 »
Oczywiście nie chciałem wymieniać przykładów we wszystkich grupach bo można by pisać i pisać, a nie chodzi o "wyłapanie" wszystkich tylko o pokazanie problemu. Fakt Niemców ciężko będzie pomierzyć. Zgadzam się że KWR nie jest doskonały i jak każdy inny przelicznik faworyzuje niektóre jachty, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż klasa OPEN, a jeśli to nie pomoże to już chyba tylko zostaną regaty monotypów...

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

oj tam :)

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #57 dnia: 2010-08-17, 23:29:52 »
Cytat: oj tam :)
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Proponuję wcielić się w rolę sędziego, ogarnąć 112 jachtów w 9 grupach i opublikować wyniki w godzinę po regatach ciekawe czy się uda, a później jeszcze dokonać odpowiednich wpisów na stronę internetową... a tak po prawdzie to wyniki końcowe były opublikowane już w niedzielę w porcie w Świnoujściu.

Pragnę zauważyć , że regaty trwają 3 dni. Przez te trzy dni nie było żadnej aktualizacji na stronie UL. Ani po wyścigu nr 1 , nr 2. Więc argument że było 112 jachtów jest całkowicie nie uzasadniony. Nawet nie było zwykłej notki na stronie o jachtach pierwszych w swoich grupach itp.
Na przyszłość polecam stworzenie strony na Facebook'u bo jest znaczenie łatwiejsze do zamieszczania new'sów, zdjęć i wyników.
I nie mam zamiaru używać argumentu , że na zachodzie to wyniki są online live - bo usłyszę od Was - to se tam jedź ale wy chcecie ściągnąć rzeszę jachtów z Niemiec, Danii itp wiec w tej kwestii słabo to wypadło.

[poprawiłam cytowanie]
« Ostatnia zmiana: 2010-08-18, 21:43:07 wysłana przez Dominika (Oberon) »

Marek 'Kiwi'

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #58 dnia: 2010-08-18, 08:00:42 »
Oczywiście nie chciałem wymieniać przykładów we wszystkich grupach bo można by pisać i pisać, a nie chodzi o "wyłapanie" wszystkich tylko o pokazanie problemu. Fakt Niemców ciężko będzie pomierzyć. Zgadzam się że KWR nie jest doskonały i jak każdy inny przelicznik faworyzuje niektóre jachty, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż klasa OPEN, a jeśli to nie pomoże to już chyba tylko zostaną regaty monotypów..

 Mateusz, ciesze sie ze problem widzimy podobnie :) chcialbym jednak zauwazyc ze to
 nie tylko faworyzowanie niektorych typow ale wykorzystywanie mozliwosci jakie ta,
malo precyzyjna formula daje, przez wlascicieli. To zniecheca innych wlascicieli jachtow tego samego typu, bo czesciowo jacht "okalecza". Z Twojego podworka masz przyklad "Pollusa" pomierzonego z malym fokiem i majacego niezwykle wysoka mase.
 Poza monotypami ( namowilem Kolegow do kupna X 79 i pomoglem kupic) mozna by
 powrocic do klas  "tonowych" ktorych renesans obserwuje na zachodzie ( 1/4,1/2)
 lub przynajmniej sprobowac stworzyc cos takiego dla Cruisera 22 czy Cartera, Beckerow 27 tez jest coraz wiecej :)
 Gdyby nie koszty najlepiej byloby pomierzyc sie w ORC  i problem sam by sie rozwiazal.
 Mysle ze powinnismy spokojnie podyskutowac o ksztalcie regat w przyszlym sezonie
zamiast obrzucac sie inwektywami ( to nie do Ciebie )

Pozdrowienia

[poprawiłam cytowanie]
« Ostatnia zmiana: 2010-08-18, 21:44:07 wysłana przez Dominika (Oberon) »

OloW (Zodiak3)

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #59 dnia: 2010-08-18, 10:12:50 »
KWR w obecnej formie nie jest trafionym przelicznikiem. Zasadniczą wadą jest to, że współczynnik nie jest uzależniony od siły wiatru.
Mantra na słabym wietrze nie jest w stanie przeliczyć np. Wisły czy Bluefin'a (a już szczególnie w kursach na wiatr). Jedyna szansa jest tylko na na kursach spinakerowych i to powyżej 4B. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem KWR. Jedynie daję pod rozwagę czy nie należałoby w tej formule uwzględnić siły wiatru, tak jak to było w IMS (i zdaje się w ORC również jest podobnie).