Autor Wątek: X Regaty Unity Line  (Przeczytany 21760 razy)

Piotr Stelmarczyk SUM

  • Gość
X Regaty Unity Line
« dnia: 2010-08-08, 17:58:19 »
X   REGATY  UNITY LINE
POLSKO-NIEMIECKIE REGATY BAŁTYCKIE
Świnoujście – Kołobrzeg – Świnoujście
13-15 sierpnia 2010 roku
 
Polsko-Niemieckie Regaty Bałtyckie  Deutsch-Polnische Ostsee Regatta

Projekt dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów INTERREG IV A Euroregionu Pomerania)

UZUPEŁNIENIE ZAWIADOMIENIA

1.   Nie dopuszcza się do Regat Unity Line jachtów w których balast stanowią załoganci na trapezach. O nie dopuszczeniu jachtu do regat decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.
2.   Nie dopuszcza się do regat jachtów nie mających cech jachtu morskiego zapewniającego bytowanie i bezpieczeństwo załogi. Jachty maja mieć mieszkalne kabiny oraz wyposażenie kwalifikujące je do ewentualnego uzyskania karty bezpieczeństwa. O nie dopuszczeniu jachtu do regat decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.
3.   Jachty o charakterze regatowym oraz o lekkiej konstrukcji które zgłoszą się do grupy bez pomiarów zostaną zakwalifikowane do odrębnej grupy jachtów regatowych bez pomiaru. O zakwalifikowaniu do tej grupy decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.

Zapraszamy do udziału w regatach
Organizator Regat                                                                               Sędzia Główny
Piotr Stelmarczyk                                                                                   Tomasz Paterkowski


Piotr Stelmarczyk Jacht Klub AZS w Szczecinie, Autor i organizator Regat Unity Line,
Email:  piotr.stelmarczyk@gmail.coml , tel 887166316
www.regatyunityline.pl , www.jkazs.szczecin.pl
« Ostatnia zmiana: 2010-08-09, 10:22:01 wysłana przez Dominika (Oberon) »

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Odp: X Regaty Unity line Uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-08-08, 18:30:40 »

Dziki

  • Gość
Odp: X Regaty Unity line Uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-08-09, 10:28:00 »
najlepiej tak odrazu zniszcze caly oboz regatowy szczecina i zamiast regat to wy sobie organizujcie pikniki na wodzie -
Regatowi turysci, zenujace

szaman S.

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-08-09, 16:19:13 »
bardzo dobra decyzja Piotr

Piotr Stelmarczyk SUM

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-08-09, 21:01:44 »
Zapraszam "cały obóz regatowy Szczecina" do zorganizowania regat według zasad tego n/n obozu. U mnie nigdy już nie będzie ścigał się Tomahawk z Natalii II.  Życzyłbym takim wysoko siebie oceniającym regatowcom trochę pokory i ambicji zmierzenia się z równymi.  I startów w grupie z przelicznikami. Postaram się aby żeglarze startujący tylko wtedy kiedy wiedzą że ich jacht wygra w sposób prosty i oczywisty w Regatach Unity Line nie mieli takich okazji. Zdecydowanie oddzielimy jachty turystyczne od jachtów regatowych bez pomiarów. Sądziłem że takie sytuacje nie powinny mieć już miejsca, że zrobienie pomiarów KWR to sprawa prosta i oczywista dla żeglarzy z zacięciem regatowym. Ale ciągle mamy jachty nie pomierzone a zdecydowanie regatowe. Dla nich tworzymy odrębną grupę. A zasadniczą sprawą jest oczywiście bezpieczeństwo. I w przypadku wątpliwości jachty zdecydowanie nie zostaną dopuszczone do Regat Unity Line. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk JK AZS Autor i organizator Regat Unity Line

żeglarz spod Szczecina

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #5 dnia: 2010-08-09, 21:51:05 »
Nie jestem może wybitnym żeglarzem, ale podzielam zdanie, ze jachty o konstrukcjach regatowych raczej nie powinny się ścigać z jachtami wybitnie turystycznymi, choćby miały podobną długość i powierzchnię żagli. O ile jacht Natalii II to jacht turystyczny, bo śledziłem trochę wyniki z zeszłego sezonu i wynika z nich, że jest to duży i szybki jacht nie rzadko przypływający w pierwszej 3 bezwzględnie….
W każdym razie dobrym pomysłem jest stworzenie odrębnej klasy dla takich jachtów. Choć mogę się tylko domyślać, że problemem będzie frekwencja, bo armatorzy szybkich jachtów regatowych np. Bryza 33 lub Trochus II o mantrach nie wspomnę będą unikać konfrontacji z jachtami typu Tomahawk i do powstania klasy może nie dojść, bo wszyscy będą uważali, że jedynie Tomahawk jest jachtem regatowym. Może lepszym pomysłem byłoby po prostu oprócz klas, w których każdy znalazłby coś dla siebie, stworzenie w każdej imprezie klasyfikacji bezwzględnej - i wszyscy byliby zadowoleni, bez uszczerbku dla widowiskowości imprezy. Widziałem Tomahawka w akcji i - szczerze mówiąc - to jest to, co może przyciągać zwłaszcza młodych ludzi do żeglarstwa. Proponuję, aby organizatorzy o takim aspekcie sprawy, zwłaszcza gdy stawiają na media nie zapominali.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, w argumentacji p. Piotra Stelmarczyka widzę dość istotną sprzeczność. Jak się domyślam jacht tomahawk nie został dopuszczony do regat z powodów bezpieczeństwa. Skoro jednak sam organizator stawia wysoką ocenę regatowym zdolnościom tego jachtu i załogi, np. w stosunku do Natalii II, to dlaczego nie chce tomahawka dopuscic do regat.
Sledze regaty unity line od dobrych kilku lat (dwukrotnie bralem w nich nawet udzial w klasie IMS) i - nie oszukujmy się - nie są to regaty pełnomorskie, gdzie aspekty wypoczynku załogi i pełnomorskiego bezpieczeństwa miałaby jakiekolwiek znaczenie. Jachty nie wychodzą w morze jak wieje więcej niż 6 B, wyścig jest wzdłuż brzegu i na ogół jedynie w porze dziennej. A jeden etap - ze Swinoujscia do Kolobrzegu to zaledwie 50 mil, moze trwac nawet 5 h, nawet pod wiatr dla jachtu wyczynowego nie byloby wiele dluzej.
Samo stosowanie trapezow, moim skromnym zdaniem, nie może być tutaj argumentem przeciw. W takiej sytuacji musielibyśmy zakwestionować bezpieczeństwo regat takich klas jak 470, 505, Streamline w Niemczech o 49er, czy australijskich Skiffach nie wspominając.

Coś mi się wydaje, że wybuchowy przedstawiciel "obozu regatowego Szczecina" ma w pewnym sensie rację, z jakichs wzgledów, chyba mniej niż bardziej merytorycznych jachtu Tomahawk w tej imprezie nie chcą (choć zapowiedzi jeszcze przed sobotą i to ze strony organizatora były obiecujące).

Obawiam się jednak, że całe to zdarzenie szkodzi ogólnie promocji i rozwoju żeglarstwa regatowego w regionie, a można przecież chyba to zrobić w ten sposób, żeby i wilk syty i owca cała była…

Dziki

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #6 dnia: 2010-08-10, 11:18:42 »
...
Panie Piotrze nikt z nas wysoko sie nie ocenia i nie nazywa wspanialym regatowcem. Idea startu w UL nie bylo rywalizowanie jak rowny z rownym Naszego Tomahawka z pieknym jachtem Natalii 2, jestesmy swiadomi tego ze Tomahawk jest szybkim jachtem bez pomiaru, dlatrego zglosilismy sie do takiej grupy,  do ktorej moglismy ze wzgledow Naszych parametrow. Sam Pan jako organizator stworzyl taka grupe piszac zawiadomienie o regatach. Dla nas nie jest honorem scigac sie z gory wiadomo wolniejszymi jednostkami, a Pan niestety pod presja Szamanow walczacych o bryloczki wprowadza ewidetna zmianke/uzupelnienie do zawiadomienia ze to wlasnie jach Tomahawk nie ma prawa startowac w panskich regatach, zmieniajac rowniez swoje piersze wypowiedzi i zapewnienia, po ktorych sadzilismy ze nie powtorzy sie sytuacja z regat Turystycznych, no niestety pan jednak ulegl presji ... nie patrzac na marketingowa  i widowiskowa strone regat, zapewne ktora  jest glownym celem promocji lini zeglogowym UL.
pozdrawiam i zycze udanego pikniku na wodzie.
I mimo ze jest dla nas jednak furtka rezygnujemy z uczestnictwa w tych regatach.

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #7 dnia: 2010-08-10, 12:12:51 »
Może się zatem pomierzycie? Będzie bardziej adekwatnie, widowiskowo, a i breloczek się pewnie trafi.

BTW, Szamana S na Wałach nie było.

Dziki

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #8 dnia: 2010-08-10, 12:28:11 »
hmmm dobre dobre
moze to tez zaproponuj innym jachtom i nie trzeba bedzie robic wogole klasy otwartej, poza tym juz sie bawilismy w przeliczniki i jakos IMS nie przetrwal, ...
musiecie zrozumiec ze my chcemy uczestniczyc w regatach a nie rywalizowac z jachtami ktore raczej nie maja szans. Nie wiem jak doterzec do tych malkontentow i zazdrosnikow ze nam nie zalezy na breloczkach. ....
ogolnie brak mi slow

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #9 dnia: 2010-08-10, 12:36:48 »
Na breloczkach Wam nie zależy, rywalizować z łódkami turystycznymi nie chcecie,
ale w klasie jachtów regatowych bez pomiaru startować nie chcecie i pomierzyć się nie chcecie.
To i mnie słów brak.  ;)

Dziki

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #10 dnia: 2010-08-10, 12:43:24 »
kto ci powiedzial ze my nie chcemy startowac w klasie jachtow regatowych, ty chyba nie znasz dokladnie wydarzen ... to ci od bryloczkow uciekaja, ... (patrz regaty turystyczne).
Jak dobrze sie wczytasz to zobaczysz ze chcielibysmy uczestniczyc bez problemow takich ciekawych imprezach jak UL ...

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #11 dnia: 2010-08-10, 13:17:18 »
I mimo ze jest dla nas jednak furtka rezygnujemy z uczestnictwa w tych regatach.
Jak dobrze sie wczytasz to zobaczysz ze chcielibysmy uczestniczyc bez problemow takich ciekawych imprezach jak UL ...

Staram się wczytywać.
Jest mi o tyle ciężko, że ton Twoich wypowiedzi stoi dla mnie w sprzeczności z deklaracjami o chęci uczestnictwa w takich ciekawych imprezach jak UL.
Ciekawa impreza, czy piknik o breloczki?

A tak w ogóle to mam nadzieję, że consensus jest możliwy.

Dziki

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #12 dnia: 2010-08-10, 13:24:31 »
przepraszam wiecej sie nie wypowiem, ... zle interpretujesz tez moje wypowiedzi ...
przepraszam ze sie przejezyczylem bo "chcielismy startowac " ale to nas nie chca, wumyslajac specjalnie dla nas nowe poprawki/uzupelnienie do zawiadomienia glownego...
powiedz w czym wam przeszkadzamy,...

Dominika

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 317
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #13 dnia: 2010-08-10, 14:31:06 »
powiedz w czym wam przeszkadzamy,...

Mnie w niczym, ale ja nie biorę udziału w regatach i ich organizacji. :D
Ale przecież sam wiesz, że Tomahawk nie miał się z kim na Wałach ścigać.
Ja tam rozumiem, że brak przelicznika może innych irytować.

przepraszam wiecej sie nie wypowiem, ... zle interpretujesz tez moje wypowiedzi ...

Nie o to chodzi, żebyś się nie wypowiadał.
Jeśli mam problemy z interpretacją, zawsze możesz próbować pisać jednoznaczniej.
« Ostatnia zmiana: 2010-08-10, 14:37:51 wysłana przez Dominika (Oberon) »

AWA

  • Gość
Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
« Odpowiedź #14 dnia: 2010-08-10, 20:28:45 »
Czytam to wszystko i nie wierzę.
Jedni żeglarze robią pod górkę innym.. i to dlaczego? bo Ci drudzy kupili szybki jacht...
Dlaczego w tym kraju to jest traktowane jak przestępstwo?
Dlaczego komuś zależy żeby bez żadnych argumentów nie dopuścić jachtu regatowego do regat? (już samo takie pytanie brzmi niedorzecznie)

Inne pytanie: skąd wzięło się przekonanie że w "OPEN" startują najwolniejsze jednostki (w domyśle "niepomierzone")? Przecież na całym świecie OPEN oznacza ściganie się na całego i kto wygrał ten lepszy. Tylko u nas odwrotnie...
Jak ktoś się zgłasza do open i z góry wie że przegra to dlaczego się nie pomierzy? Przecież wtedy będzie miał szansę wygrać choćby bezwzględnie przypłynął ostatni.
Ale u nas oczywiście wszystko musi być odwrotnie...
Zero logiki.... co niektórym regaty pomyliły się z rejsami...

Zamiast pisać "Nie dopuszcza się do Regat Unity Line jachtów w których balast stanowią załoganci na trapezach" trzeba było od razu napisać: "tylko niech czasem Panu od Tomahawka nie przychodzi do głowy się zgłaszać do regat bo my go nie lubimy/jest za szybki/zazdrościmy mu szybkości, i i tak nie pozwolimy mu startować. Tomahawk to w końcu jedyny taki jacht w promieniu 300 km po Polskiej stronie więc zapis w uzupełnieniu dotyczy jedynie jego...

I ostatnie pytanie: co by się stało gdyby jakiś jacht o podobnych parametrach ale z Niemiec zgłosił się do regat? Czy tak samo niemiło zostałby potraktowany? osobiście mylę że nie...   
Pozdrawiam tych którzy w regatach się ścigają, bo po to zostały wymyślone...