Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaTeo (s/y Żak)

Strony: [1]
1
O wszystkim i o niczym / Mesa Studentów
« dnia: 2012-02-29, 17:35:24 »
Witam.

Z zaciekawieniem przeczytałem dzisiaj informację rozesłaną drogą mailową o zebraniu mess Armatorów oraz Maszopów, jednak w informacji nie ma nawet jednego słowa o mesie Studentów.

Ciekawi mnie dlaczego tak się dzieję? Mesa została zapomniana przez cały klub czy może studenci w klubie się skończyli ?


Pozdrawiam i proponuje zastanowić się nad brakiem (małą ilością) studentów w klubie bądź co bądź studenckim.

Mateusz Kalinowski

2
Informacje / Odp: ciemna strona mocy
« dnia: 2011-12-17, 16:11:35 »
Norek. namierz go w końcu. co tak długo szaleje.
Czy  p. Norbert jest jakimś szpiegiem, a może detektywem na etacie w klubie?


Pozdrawiam

3
Andrzej ! Zwracam honor, chociaż bardziej myślałam o rejsach morskich. Szkoda, że to forum najczęściej używane jest do pyskówek, bo gdyby ktoś rzucił hasło, że "Żak" potrzebuje silnika, czy jakiejś pomocy, ...

To może z racji bycia opiekunem Żaka wypowiem się na ten temat. Istnieje w klubie taki dokument, w którym wypisuje się prace wykonane w danym sezonie, jakie prace należy wykonać przed kolejnym sezonem i jakie jest zapotrzebowanie na sprzęt... oczywiście dokument ten powinien być w centrum uwagi zarządu gdyż jednoznacznie mówi co się dzieje z jachtem klubowym, ale niestety nie w naszym klubie. Zarząd nawet nie orientuje się jakie są potrzeby na jachty i co zostało wykonane bo nie raczy czytać tego typu dokumentów. Od 3 lat w każdym sprawozdaniu piszę że Żak dla bezpieczeństwa swojego i nas pływających na nim wymaga wymiany silnika na nowy. Niestety okazja typu silnik 25 letni nie jest żadną okazją co można zauważyć na Żaku gdzie tego typu próba się nie powiodła. Silnik owszem pracuje ale jest na pewno niepewnym urządzeniem. Jest to moim zdaniem jeden z powodów dla których jacht nie pływa w morze. Ja osobiście dalej niż do Kołobrzegu nie chciał bym nim płynąć, a i nawet te 50 mil po morzu to już jest wyprawa jak na dmuchanym pontonie, bo nigdy nie wiadomo co się zepsuje. Pamiętajmy że ten jacht ma ok 30 lat i przez cały swój żywot był mocno eksploatowany przez załogi klubowe, czarterowe itp. i nie da się go porównywać do prywatnych jachtów, którymi pływa właściciel który na bieżąco inwestuje i dokonuje niezbędnych napraw, a przede wszystkim nie pływa 100 czy więcej dni w sezonie, a może 30 albo jeszcze mniej. Jest to pewna dysproporcja która, przez te wszystkie lata mocno wpłynęła na kondycję Żaka ale i innych jachtów klubowych.
Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

4
Mało już kto wie ale w pewnym okresie nazywaliśmy się "Jacht Klub Szczeciński" powrócono jednak do historycznej nazwy JK AZS z sentymentu do pionierskich czasów.

Śmieszy mnie fakt że klub jaki tworzymy to tak naprawdę fikcja. Bo skoro nie ma studentów w klubie, a zarząd klubu nie realizuje żadnych celów pro studenckich czy statutowych i nie robi nic w kierunku zwiększenie liczby studentów, to po co klub nadal istnieje jako studencki ? Proponuję armatorom prywatnym wydzierżawić teren pod przystań na zasadach wolnorynkowych za odpowiednie pieniądze i bawić się w swoim gronie bez piątego koła u wozu jakim są jachty klubowe czy inicjatywy pro studenckie. Wtedy nie będzie problemu że „marnuje” się pieniądze na utrzymanie jachtów i inne cele statutowe klubu. Będziecie wiedzieli za co płacicie opłacając postój Swoich jachtów, tylko pytanie ile ten postój będzie wtedy droższy… Moim zdaniem chowanie się za plecami studentów (niewielu którzy  jeszcze w klubie zostali) w celu ograniczenia swoich prywatnych wydatków to skandal…

5
Przyglądam się dyskusji od jakiegoś czasu…

Dominiko masz rację że opowiada się o różnych przestrzeniach, po pierwsze dlatego że armatorom prywatnym chodzi tylko i wyłącznie o własne finanse i jak najtańsze postoje własnego jachtu, a nie o dobro klubu… gdyby było inaczej to każdy armator wiedziałby że dobrem klubu po za przystanią, która nie jest własnością klubu są jachty klubowe. Bez tych jachtów nie będzie żadnej mowy o REALIZACJI celów statutowych klubu, nie będzie też mowy o pozyskaniu jakichkolwiek studentów, a Ci którzy obecnie są w klubie odejdą nie mając jakiejkolwiek perspektywy istnienia w klubie.

Cytuj
O rozliczeniach co do grosza nic nie napiszę, bo moja klawiatura nie zdzierży.

Z całym szacunkiem ale co Ty możesz wiedzieć o rozliczeniach w klubie? Myślisz że masz odpowiednią wiedzę na ten temat bo rozmawiasz na kei z ludźmi? Prawda jest zupełnie inna… ale to nie istotne bo i tak grupa armatorów ma swoje własne utarte zdanie.

Chciałbym tylko zauważyć że w klubie są jeszcze maszopi, którzy nie dbają o własne finanse ale starają się dbać o finanse klubu (poświęcają swój czas, dając swoją pracę dla dobra klubu, a w zamian chcieliby tylko trochę popływać ale w Naszym klubie nawet tego nie ma bo żeby popływać trzeba zapłacić czarter)… pracując przy jachtach klubowych i przygotowując je do czarterów, które przynoszą zyski. Ważne jest to że bez odpowiednich środków na remonty to jest rzeźbienie w gó***e a nie poważne remonty. Zastanawiam się czy ktokolwiek chciałby czarterować jacht na którym się coś urwało albo jest już zniszczone bo nie ma budżetu na naprawę bądź wymianę…
Mateusz Kalinowski

6
Oczywiście nie chciałem wymieniać przykładów we wszystkich grupach bo można by pisać i pisać, a nie chodzi o "wyłapanie" wszystkich tylko o pokazanie problemu. Fakt Niemców ciężko będzie pomierzyć. Zgadzam się że KWR nie jest doskonały i jak każdy inny przelicznik faworyzuje niektóre jachty, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż klasa OPEN, a jeśli to nie pomoże to już chyba tylko zostaną regaty monotypów...

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

7
Regatowo / Odp: Regaty samotników
« dnia: 2010-08-17, 21:32:10 »
Niestety są jakieś rozbierzności i część jachtów pokazuje pozycję z godziny 21 a część jeszcze z 11 czy 12... przez co nie do końca widać kto prowadzi...

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

8
Cytat: Marek "Kiwi"
Co do jachtow chowajacych sie w Dziwnowie, moze podasz jakies przyklady ? Moim skromnym zdaniem rozsadniejsze bylo plyniecie baksztagiem do Swinoujscia niż polowka do majacego gorsze wejscie Dziwnowa . Tak tez zrobila zdecydowana wiekszosc.
 
Ja osobiście też wybrał bym Świnoujście, ale każdy decyduje sam, a do Dziwnowa wchodziły między innymi: Daffy, Hogata, Wespe i pewne jeszcze kilka innych…

A wracając do samej organizacji regat to uważam że powinny być tylko i wyłącznie dopuszczane jachty z pomiarami, jako że KWR jest dość tani i popularny, każdy może się pomierzyć. Myślę że wtedy skończą się cyrki ze startami jachtów Trochus II, Hals Team czy innych w grupach z jachtami turystycznymi, a z drugiej strony nie będzie problemu że w jednej grupie ścigają się jachty 6 metrowe i 8 metrowe…
Ciekawe w tym wszystkim jest to że dużej części startujących nie zależy na tym aby wyrównać szanse startujących… no ale nie dziwie się, 1 miejsce w grupie to jest sukces… szczególnie ścigając się Trochusem czy Halsem z np. RoEsem, Daffym czy innym Ziggym.
Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że KWR nie jest doskonałym przelicznikiem, ale dla każdego jachtu jest liczony w ten sam sposób co przybliża poszczególne konstrukcje do siebie.
Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

9
Cytat: oj tam :)
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Proponuję wcielić się w rolę sędziego, ogarnąć 112 jachtów w 9 grupach i opublikować wyniki w godzinę po regatach ciekawe czy się uda, a później jeszcze dokonać odpowiednich wpisów na stronę internetową... a tak po prawdzie to wyniki końcowe były opublikowane już w niedzielę w porcie w Świnoujściu.
Cytat: Marek "Kiwi"
Inna sprawa to brak odroczenia startu w przypadku braku wiatru i wynoszonego pradu
 ( wiekszosc jachtow przekraczala linie startu ok 2 godz po sygnale ) oraz skrocenai
 trasy w Dziwnowie mimo silnego korzystnego wiatru. I tak wszystkie jachty do Swinoujscia plynely. ( Komisja czasu nie miala , do pracy na poniedzialek sie spieszyla ?)
W czasie startu wiatr faktycznie był niewielki ale nie można mówić że go wcale nie było bo spora część jachtów wystartowała, a że reszta zamiast czaić się przy linii startowej pływała gdzieś dalej i nie załapała się z wiatrem... no cóż sami są sobie winni...
Co do skrócenia trasy to decyzja sędziego była trafiona gdyż na metę pod Dziwnowem jachty wpływały już przy wietrze 6B i część mniejszych jachtów chowała się do Dziwnowa.
Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i jak zawsze każdy ma prawo do swoich własnych.

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

10
Cytuj
Antoni Gralak, Karol Pospieszalski, Tymon Tymański, Jim Black czy Chris Speed - to tylko część muzyków, którzy 10 lipca na wraku betonowca "Urlich Finsterwalder" dadzą jedyny w swoim rodzaju koncert w ramach obchodów Roku Chopinowskiego. To będzie w pełni jazzowy Chopin na najoryginalniejszej scenie muzycznej w Polsce...

Cytuj
Osoby posiadające własne jednostki pływające, mogą uczestniczyć w koncercie za darmo. Dla jednostek prywatnych przygotowane zostały strefy kotwiczenia w bezpośrednim sąsiedztwie betonowca (widoczne na załączonej mapie). Jednostki, które chciałyby kotwiczyć w strefie A lub B będą musiały spełnić określone warunki, głównie dotyczące ich wielkości. Zamiar uczestnictwa w koncercie należy zgłosić organizatorom do dnia 9 lipca 2010 roku wysyłając maila na adres betonowiec@boogiebrainfestival.pl z następującymi informacjami:
•nazwa i rodzaj jednostki,
•wielkość (długość, szerokość, wysokość z masztem, zanurzenie),
•armator,
•osoba prowadząca,
•przewidywana ilość załogantów (pasażerów).

UWAGA! Tylko jednostki zgłoszone organizatorom będą mogły brać udział w koncercie.


Uczestnictwo prywatnych jednostek w koncercie jest równoznaczne z akceptacją i przestrzeganiem Regulaminu uczestnictwa w koncercie "Chopin na Betonowcu". Regulamin zawiera szczegółowe zasady uczestnictwa i bezpieczeństwa obowiązujące wszystkich uczestników koncertu.
Regulamin: http://www.boogiebrainfestival.pl/download/regulamin_uczestnictwa.pdf
Mapka: http://www.boogiebrainfestival.pl/userfiles/image/chopin/strefy_big.jpg

11
Ogłoszenia / Odp: ogrzewanie
« dnia: 2010-06-24, 16:47:28 »
Jak trzeba to tu są instrukcje do tego ogrzewania. Niestety są po szwedzku.

Service:
http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=Sprangskiss%5FThermo1700%2Epdf

Handbook:
http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=Handbok-Thermic1700.pdf

Może uda Ci się coś rozszyfrować.

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

12
Imprezy i spotkania / Odp: Walne Zebranie przeniesione...
« dnia: 2010-04-10, 23:05:14 »
Dla mnie osobiście czym szybciej zrobimy zebranie tym lepiej bo pracy przy jachcie dużo, a wodowanie za 2 tygodnie!

Moj post to  poprostu ciekawośc co inni sądzą na ten temat.

Pozdrawiam

13
Imprezy i spotkania / Walne Zebranie przeniesione...
« dnia: 2010-04-10, 21:47:39 »
Witam.
Zastanawiałem się nad nową datą Walnego Zebrania, skłoniło mnie to do zerknięcia do statutu Klubu i nurtuje mnie jedna kwestia. Osobiście termin Zebrania Mi nie przeszkadza, tylko czy nie będzie przyczynkiem do jakichś dyskusji lub niejasności?
Termin zebrania został podany dzisiaj tj. 10 kwietnia 2010, a Statut w § 16 punkt 7, który brzmi:
„Walne Zebranie zwołuje Zarząd Klubu, który zawiadamia delegatów o terminie, miejscu i porządku obrad nie później niż na 14 dni przed terminem zebrania.”;
Wyraźnie podaje iż termin musi zostać podany do wiadomości na co najmniej 14 dni przed Zebraniem. W związku z tym czy nie należałoby tego terminu przesunąć i poinformować zainteresowanych? Ciekaw jestem co na ten temat myślą członkowie Komisji Rewizyjnej, Zarząd Klubu  oraz sami zainteresowani delegaci?

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski

Strony: [1]