Forum JK AZS

Forum JK AZS => Imprezy i spotkania => Wątek zaczęty przez: Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-08, 17:58:19

Tytuł: X Regaty Unity Line
Wiadomość wysłana przez: Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-08, 17:58:19
X   REGATY  UNITY LINE
POLSKO-NIEMIECKIE REGATY BAŁTYCKIE
Świnoujście – Kołobrzeg – Świnoujście
13-15 sierpnia 2010 roku
 
Polsko-Niemieckie Regaty Bałtyckie  Deutsch-Polnische Ostsee Regatta

Projekt dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów INTERREG IV A Euroregionu Pomerania)

UZUPEŁNIENIE ZAWIADOMIENIA

1.   Nie dopuszcza się do Regat Unity Line jachtów w których balast stanowią załoganci na trapezach. O nie dopuszczeniu jachtu do regat decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.
2.   Nie dopuszcza się do regat jachtów nie mających cech jachtu morskiego zapewniającego bytowanie i bezpieczeństwo załogi. Jachty maja mieć mieszkalne kabiny oraz wyposażenie kwalifikujące je do ewentualnego uzyskania karty bezpieczeństwa. O nie dopuszczeniu jachtu do regat decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.
3.   Jachty o charakterze regatowym oraz o lekkiej konstrukcji które zgłoszą się do grupy bez pomiarów zostaną zakwalifikowane do odrębnej grupy jachtów regatowych bez pomiaru. O zakwalifikowaniu do tej grupy decyduje Sędzia Główny Tomasz Paterkowski  wspólnie z Organizatorem Regat  Piotrem Stelmarczykiem.

Zapraszamy do udziału w regatach
Organizator Regat                                                                               Sędzia Główny
Piotr Stelmarczyk                                                                                   Tomasz Paterkowski


Piotr Stelmarczyk Jacht Klub AZS w Szczecinie, Autor i organizator Regat Unity Line,
Email:  piotr.stelmarczyk@gmail.coml , tel 887166316
www.regatyunityline.pl , www.jkazs.szczecin.pl
Tytuł: Odp: X Regaty Unity line Uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-08, 18:30:40
(http://imgx.wizaz.pl/forum/images/smilies/tmp/oklaski.gif)
Tytuł: Odp: X Regaty Unity line Uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dziki w 2010-08-09, 10:28:00
najlepiej tak odrazu zniszcze caly oboz regatowy szczecina i zamiast regat to wy sobie organizujcie pikniki na wodzie -
Regatowi turysci, zenujace
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: szaman S. w 2010-08-09, 16:19:13
bardzo dobra decyzja Piotr
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-09, 21:01:44
Zapraszam "cały obóz regatowy Szczecina" do zorganizowania regat według zasad tego n/n obozu. U mnie nigdy już nie będzie ścigał się Tomahawk z Natalii II.  Życzyłbym takim wysoko siebie oceniającym regatowcom trochę pokory i ambicji zmierzenia się z równymi.  I startów w grupie z przelicznikami. Postaram się aby żeglarze startujący tylko wtedy kiedy wiedzą że ich jacht wygra w sposób prosty i oczywisty w Regatach Unity Line nie mieli takich okazji. Zdecydowanie oddzielimy jachty turystyczne od jachtów regatowych bez pomiarów. Sądziłem że takie sytuacje nie powinny mieć już miejsca, że zrobienie pomiarów KWR to sprawa prosta i oczywista dla żeglarzy z zacięciem regatowym. Ale ciągle mamy jachty nie pomierzone a zdecydowanie regatowe. Dla nich tworzymy odrębną grupę. A zasadniczą sprawą jest oczywiście bezpieczeństwo. I w przypadku wątpliwości jachty zdecydowanie nie zostaną dopuszczone do Regat Unity Line. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk JK AZS Autor i organizator Regat Unity Line
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: żeglarz spod Szczecina w 2010-08-09, 21:51:05
Nie jestem może wybitnym żeglarzem, ale podzielam zdanie, ze jachty o konstrukcjach regatowych raczej nie powinny się ścigać z jachtami wybitnie turystycznymi, choćby miały podobną długość i powierzchnię żagli. O ile jacht Natalii II to jacht turystyczny, bo śledziłem trochę wyniki z zeszłego sezonu i wynika z nich, że jest to duży i szybki jacht nie rzadko przypływający w pierwszej 3 bezwzględnie….
W każdym razie dobrym pomysłem jest stworzenie odrębnej klasy dla takich jachtów. Choć mogę się tylko domyślać, że problemem będzie frekwencja, bo armatorzy szybkich jachtów regatowych np. Bryza 33 lub Trochus II o mantrach nie wspomnę będą unikać konfrontacji z jachtami typu Tomahawk i do powstania klasy może nie dojść, bo wszyscy będą uważali, że jedynie Tomahawk jest jachtem regatowym. Może lepszym pomysłem byłoby po prostu oprócz klas, w których każdy znalazłby coś dla siebie, stworzenie w każdej imprezie klasyfikacji bezwzględnej - i wszyscy byliby zadowoleni, bez uszczerbku dla widowiskowości imprezy. Widziałem Tomahawka w akcji i - szczerze mówiąc - to jest to, co może przyciągać zwłaszcza młodych ludzi do żeglarstwa. Proponuję, aby organizatorzy o takim aspekcie sprawy, zwłaszcza gdy stawiają na media nie zapominali.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, w argumentacji p. Piotra Stelmarczyka widzę dość istotną sprzeczność. Jak się domyślam jacht tomahawk nie został dopuszczony do regat z powodów bezpieczeństwa. Skoro jednak sam organizator stawia wysoką ocenę regatowym zdolnościom tego jachtu i załogi, np. w stosunku do Natalii II, to dlaczego nie chce tomahawka dopuscic do regat.
Sledze regaty unity line od dobrych kilku lat (dwukrotnie bralem w nich nawet udzial w klasie IMS) i - nie oszukujmy się - nie są to regaty pełnomorskie, gdzie aspekty wypoczynku załogi i pełnomorskiego bezpieczeństwa miałaby jakiekolwiek znaczenie. Jachty nie wychodzą w morze jak wieje więcej niż 6 B, wyścig jest wzdłuż brzegu i na ogół jedynie w porze dziennej. A jeden etap - ze Swinoujscia do Kolobrzegu to zaledwie 50 mil, moze trwac nawet 5 h, nawet pod wiatr dla jachtu wyczynowego nie byloby wiele dluzej.
Samo stosowanie trapezow, moim skromnym zdaniem, nie może być tutaj argumentem przeciw. W takiej sytuacji musielibyśmy zakwestionować bezpieczeństwo regat takich klas jak 470, 505, Streamline w Niemczech o 49er, czy australijskich Skiffach nie wspominając.

Coś mi się wydaje, że wybuchowy przedstawiciel "obozu regatowego Szczecina" ma w pewnym sensie rację, z jakichs wzgledów, chyba mniej niż bardziej merytorycznych jachtu Tomahawk w tej imprezie nie chcą (choć zapowiedzi jeszcze przed sobotą i to ze strony organizatora były obiecujące).

Obawiam się jednak, że całe to zdarzenie szkodzi ogólnie promocji i rozwoju żeglarstwa regatowego w regionie, a można przecież chyba to zrobić w ten sposób, żeby i wilk syty i owca cała była…
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dziki w 2010-08-10, 11:18:42
...
Panie Piotrze nikt z nas wysoko sie nie ocenia i nie nazywa wspanialym regatowcem. Idea startu w UL nie bylo rywalizowanie jak rowny z rownym Naszego Tomahawka z pieknym jachtem Natalii 2, jestesmy swiadomi tego ze Tomahawk jest szybkim jachtem bez pomiaru, dlatrego zglosilismy sie do takiej grupy,  do ktorej moglismy ze wzgledow Naszych parametrow. Sam Pan jako organizator stworzyl taka grupe piszac zawiadomienie o regatach. Dla nas nie jest honorem scigac sie z gory wiadomo wolniejszymi jednostkami, a Pan niestety pod presja Szamanow walczacych o bryloczki wprowadza ewidetna zmianke/uzupelnienie do zawiadomienia ze to wlasnie jach Tomahawk nie ma prawa startowac w panskich regatach, zmieniajac rowniez swoje piersze wypowiedzi i zapewnienia, po ktorych sadzilismy ze nie powtorzy sie sytuacja z regat Turystycznych, no niestety pan jednak ulegl presji ... nie patrzac na marketingowa  i widowiskowa strone regat, zapewne ktora  jest glownym celem promocji lini zeglogowym UL.
pozdrawiam i zycze udanego pikniku na wodzie.
I mimo ze jest dla nas jednak furtka rezygnujemy z uczestnictwa w tych regatach.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-10, 12:12:51
Może się zatem pomierzycie? Będzie bardziej adekwatnie, widowiskowo, a i breloczek się pewnie trafi.

BTW, Szamana S na Wałach nie było.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dziki w 2010-08-10, 12:28:11
hmmm dobre dobre
moze to tez zaproponuj innym jachtom i nie trzeba bedzie robic wogole klasy otwartej, poza tym juz sie bawilismy w przeliczniki i jakos IMS nie przetrwal, ...
musiecie zrozumiec ze my chcemy uczestniczyc w regatach a nie rywalizowac z jachtami ktore raczej nie maja szans. Nie wiem jak doterzec do tych malkontentow i zazdrosnikow ze nam nie zalezy na breloczkach. ....
ogolnie brak mi slow
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-10, 12:36:48
Na breloczkach Wam nie zależy, rywalizować z łódkami turystycznymi nie chcecie,
ale w klasie jachtów regatowych bez pomiaru startować nie chcecie i pomierzyć się nie chcecie.
To i mnie słów brak.  ;)
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dziki w 2010-08-10, 12:43:24
kto ci powiedzial ze my nie chcemy startowac w klasie jachtow regatowych, ty chyba nie znasz dokladnie wydarzen ... to ci od bryloczkow uciekaja, ... (patrz regaty turystyczne).
Jak dobrze sie wczytasz to zobaczysz ze chcielibysmy uczestniczyc bez problemow takich ciekawych imprezach jak UL ...
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-10, 13:17:18
I mimo ze jest dla nas jednak furtka rezygnujemy z uczestnictwa w tych regatach.
Jak dobrze sie wczytasz to zobaczysz ze chcielibysmy uczestniczyc bez problemow takich ciekawych imprezach jak UL ...

Staram się wczytywać.
Jest mi o tyle ciężko, że ton Twoich wypowiedzi stoi dla mnie w sprzeczności z deklaracjami o chęci uczestnictwa w takich ciekawych imprezach jak UL.
Ciekawa impreza, czy piknik o breloczki?

A tak w ogóle to mam nadzieję, że consensus jest możliwy.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dziki w 2010-08-10, 13:24:31
przepraszam wiecej sie nie wypowiem, ... zle interpretujesz tez moje wypowiedzi ...
przepraszam ze sie przejezyczylem bo "chcielismy startowac " ale to nas nie chca, wumyslajac specjalnie dla nas nowe poprawki/uzupelnienie do zawiadomienia glownego...
powiedz w czym wam przeszkadzamy,...
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-10, 14:31:06
powiedz w czym wam przeszkadzamy,...

Mnie w niczym, ale ja nie biorę udziału w regatach i ich organizacji. :D
Ale przecież sam wiesz, że Tomahawk nie miał się z kim na Wałach ścigać.
Ja tam rozumiem, że brak przelicznika może innych irytować.

przepraszam wiecej sie nie wypowiem, ... zle interpretujesz tez moje wypowiedzi ...

Nie o to chodzi, żebyś się nie wypowiadał.
Jeśli mam problemy z interpretacją, zawsze możesz próbować pisać jednoznaczniej.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-10, 20:28:45
Czytam to wszystko i nie wierzę.
Jedni żeglarze robią pod górkę innym.. i to dlaczego? bo Ci drudzy kupili szybki jacht...
Dlaczego w tym kraju to jest traktowane jak przestępstwo?
Dlaczego komuś zależy żeby bez żadnych argumentów nie dopuścić jachtu regatowego do regat? (już samo takie pytanie brzmi niedorzecznie)

Inne pytanie: skąd wzięło się przekonanie że w "OPEN" startują najwolniejsze jednostki (w domyśle "niepomierzone")? Przecież na całym świecie OPEN oznacza ściganie się na całego i kto wygrał ten lepszy. Tylko u nas odwrotnie...
Jak ktoś się zgłasza do open i z góry wie że przegra to dlaczego się nie pomierzy? Przecież wtedy będzie miał szansę wygrać choćby bezwzględnie przypłynął ostatni.
Ale u nas oczywiście wszystko musi być odwrotnie...
Zero logiki.... co niektórym regaty pomyliły się z rejsami...

Zamiast pisać "Nie dopuszcza się do Regat Unity Line jachtów w których balast stanowią załoganci na trapezach" trzeba było od razu napisać: "tylko niech czasem Panu od Tomahawka nie przychodzi do głowy się zgłaszać do regat bo my go nie lubimy/jest za szybki/zazdrościmy mu szybkości, i i tak nie pozwolimy mu startować. Tomahawk to w końcu jedyny taki jacht w promieniu 300 km po Polskiej stronie więc zapis w uzupełnieniu dotyczy jedynie jego...

I ostatnie pytanie: co by się stało gdyby jakiś jacht o podobnych parametrach ale z Niemiec zgłosił się do regat? Czy tak samo niemiło zostałby potraktowany? osobiście mylę że nie...   
Pozdrawiam tych którzy w regatach się ścigają, bo po to zostały wymyślone...
Tytuł: Harmonogram X Regat Unity Line
Wiadomość wysłana przez: +Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-10, 21:44:30
X   REGATY  UNITY LINE
POLSKO-NIEMIECKIE REGATY BAŁTYCKIE
Świnoujście – Kołobrzeg – Świnoujście
13-15 sierpnia 2010 roku
 

Polsko-Niemieckie Regaty Bałtyckie  Deutsch-Polnische Ostsee Regatta

Projekt dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów INTERREG IV A Euroregionu Pomerania)

                                      HARMONOGRAM

12.08.2010 czwartek – godz. 17.00 Port Jachtowy w Świnoujściu.
 Spotkanie integracyjne żeglarzy oraz sympatyków żeglarstwa z Polski i Niemiec. Główny temat spotkania – żegluga samotna. Zaproszeni zostali znakomici żeglarze: Uwe Rottgering, Edward Zając, Krzysztof Krygier, Henryk Kałuża. Spotkanie prowadzą Bogdan Lewandowski, Waldemar Skuza oraz Piotr Stelmarczyk.

12.08.2010 czwartek – godz. 20.30 – odprawa kapitanów w Porcie Jachtowym w Świnoujściu.
Odprawę prowadzi Sędzia Główny IX Regat Unity Line Tomasz Paterkowski. Organizacyjnie pomagają mu Waldemar Skuza, Bogdan Lewandowski, Aleksandra Jurgiel i Grzegorz Klisiewicz. Ola i Grzegorz zajmują się przyjmowaniem zgłoszeń, a Waldek i Bogdan pomagają w kontaktach z  żeglarzami niemieckimi. Zgłoszenia będą przyjmowane do godz. 20.00 dnia 12.08.2010 r. Jachtem organizatorów regat będzie „Isabell” z kpt. Bogdanem Lewandowskim. Statkiem Komisji Sędziowskiej będzie  „Morski Patrol” z kpt. Romanem Kisłowskim, na nim będzie zaokrętowana Komisja Sędziowska.


13.08.2010 piątek– godz. 08.00 – start do wyścigu Świnoujście -  Kołobrzeg.
Statkiem Komisji Sędziowskiej będzie  „Morski Patrol” z kpt. Romanem Kisłowskim.
„Nawigator XXI” kpt.ż.w. Jarosław Łopyta  0607857010  UKF kanał 77 będzie statkiem zabezpieczenia ratowniczego oraz bazą fotografów regat.
Pomocy w przeprowadzeniu startu udzieli motorówka Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu „Patrol” – Dowódca Stanisław Kamiński tel 790433551
Podstawowym kontaktem z jachtami na wodzie, „Morskim Patrolem”  i z „Nawigatorem XXI” z kpt. Jarosławem Łopytą oraz innymi jednostkami podczas całych Regat będzie kanał 77 UKF.
Sędzia Główny Tomasz Paterkowski tel 668313187
Organizator Regat Unity Line Piotr Stelmarczyk tel. 887166316
Trasa wyścigu Świnoujście – Kołobrzeg.
13.08.2010 piątek – godziny wieczorne – jachty wchodzą do Kołobrzegu


14.08.2010 sobota – godz. 12.00 – start do wyścigu na redzie Kołobrzegu.
Statkiem Komisji Sędziowskiej będzie „Morski Patrol” z kpt. Romanem Kisłowskim
Na statku oprócz Komisji Sędziowskiej będzie ekipa filmowa oraz organizator regat i fotograficy.
Pomocy udzieli statek szkolny Zespołu Szkół Morskich w Kołobrzegu „Pilot”.
14.08.2010 sobota – godz. 17.00 – plaża -wręczenie Pucharu Prezydenta Kołobrzegu.

Osobno prezentowany jest harmonogram wydarzeń na plaży w dniu 14.08.2010 r.

15.08.2010 niedziela– godz. 08.00 – start do wyścigu do Świnoujścia
Statkiem Komisji Sędziowskiej będzie „Morski Patrol”  z kpt.. Romanem Kisłowskim
Trasa wyścigu Kołobrzeg – Świnoujście

15.08.2010 r. od godz.15.00 – meta na redzie Świnoujścia.
Statkiem Komisji Sędziowskiej będzie „Morski Patrol” z kpt. Romanem Kisłowskim
Pomocy w organizacji mety udzieli motorówka Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu „Patrol” – Dowódca Stanisław Kamiński tel 790433551

28.08.2010 sobota– godz. 17.00 Zakończenie regat na terenie Jacht Klubu AZS w Szczecinie, ul. Przestrzenna 9, spotkanie integracyjne żeglarzy polskich i niemieckich, wręczenie pucharów i upominków Unity Line, wspólna zabawa żeglarska wszystkich uczestników regat.


Zapraszamy do udziału w regatach

Piotr Stelmarczyk Jacht Klub AZS w Szczecinie, Autor i organizator Regat Unity Line,
Email:  piotr.stelmarczyk@gmail.com , tel 887166316
www.regatyunityline.pl , www.jkazs.szczecin.pl
Tytuł: Harmonogram wydarzeń na plaży w Kołobrzegu w dniu 14.08.2010 r.
Wiadomość wysłana przez: Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-10, 21:47:14
Plan imprezy/ REGATY:  14.08.2010   Kołobrzeg    plaża

10:00 – 12:00      WSTĘP – PREZENTACJA
GODZ. 10:00      - MUZYCZNA ROZBIEGÓWKA – GRA DJ
         - INFORMACJE  DOTYCZĄCE REGAT, PLAN IMPREZY PLAŻOWEJ (KONFERANSJERZY)
         - ZAPISY UCZESTNIKÓW:
          MISTRZOSTWA BUDOWANIA ZAMKÓW Z PIASKU,
          TURNIEJ SIATKÓWKI PLAŻOWEJ
         - NAMIOT WIKINGA

OK. GODZ. 11:00      PREZENTACJA ZAŁÓG, JEDNOSTEK– KONFERANSJERZY
         ZDJĘCIA, INFORMACJE – EKRAN DIODOWY

12:00 - 17:00      REGATY      
OD GODZ. 12:00      ROZPOCZĘCIE REGAT – WYŚCIG NA REDZIE
PODCZAS CAŁEGO BLOKU:
- KOMENTARZ KONFERANSJERA, „TROCHĘ HISTORII…”, PREZENTACJA ORGANIZATORÓW, SPONSORÓW, SPOTKANIA Z „BARWNYMI OSOBISTOŚCIAMI ŚWIATA ŻEGLARSTWA” (NAMIOT  UMIESZCZONY OBOK SCENY)
 ZDJĘCIA Z REGAT, UJĘCIA Z KAMER - EKRAN DIODOWY

OD GODZ. 13:00      ATRAKCJE TOWARZYSZĄCE  („DLA PLAŻOWICZÓW”)
- MISTRZOSTWA BUDOWANIA ZAMKÓW Z PIASKU
- TURNIEJ SIATKÓWKI
         - BLOKI KONKURSOWE
- ANIMACJE NA SCENIE

GODZ. 17:00 – 17:20   ZAKOŃCZENIE WYŚCIGU NA REDZIE W KOŁOBRZEGU
         - PODSUMOWANIE ETAPU
         - WRĘCZENIE PUCHARU PREZYDENTA KOŁOBRZEGU
         - ZAKOŃCZENIE MISTRZOSTW BUDOWANIA ZAMKÓW Z PIASKU

17:20 – 20:00      
GODZ. 17:20 – 20:00   KONCERT ZESPOŁU SZANTOWEGO (3 BLOKI PO 20 MIN)
         W MIĘDZYCZASIE :
- KONKURSY ŻEGLARSKIE
         - TURNIEJ PRZECIĄGANIA LINY

WIELKI FINAŁ IMPREZY
GODZ. 20:00 – 20:30   PODSUMOWANIE IMPREZY
- ROZDANIE PAMIĄTKOWYCH DYPLOMÓW I PUCHARÓW DRUŻYNOM BIORĄCYM UDZIAŁ W  MISTRZOSTWACH BUDOWANIA ZAMKÓW Z PIASKU ORAZ W TURNIEJU SIATKÓWKI PLAŻOWEJ

GODZ. 20:30 – 22:00   KONCERT MUZYCZNEJ GWIAZDY  - SIDNEY  POLAK
GODZ. 22:00      PRZEDSTAWIENIE „ŚWIATŁO & DŹWIEK” NA MORZU I PLAŻY
         Z UDZIAŁEM JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH, JACHTÓW NA MORZY JAKO TŁO
   
GODZ. 22:20 – 23:00   MUZYKA MECHANICZNA – GRA DJ   
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Navemilitar w 2010-08-10, 22:07:57
Ja też nie wierzę - żenada!!!!
Żeglarze? Żeglarstwo? Czy w naszym regionie te słowa mają jeszcze jakieś znaczenie? Uczy się ludzi żeglugi, szacunku a później podcina się im skrzydła - to tylko jest możliwe u nas..........
Szkoda pieniędzy kochani rodzice na kursy dla waszych dzieci - bo i tak w przyszłości nic z tego nie będzie jak widać.
Regaty, wyścigi, walka, szybkość - czy rejs???? Myślałam ze UL to regaty ? wychodzi na to że się myliłam to taki rejs turystyczny.
Dobrze powiedziane AWA- trzeba było poinformować Patryka na początku sezonu, że nie zostanie dopuszczony do żadnych regat - wszyscy widzieli Tomahawka na treningach od początku - i wszyscy byli bardzo przyjaźni - szkoda słów.
Tomahawk powinien pływać we wszystkich regatach, a "Żeglarze" powinni się nauczyć szacunku  a przede wszystkim ustąpić miejsca młodym i popierać ich a nie podkopywać - co niektórzy także powinni się nauczyć przegrywać.
Czekam z niecierpliwością na następny widowiskowy występ Tomahawka oraz na jakąś ciekawą i godną konkurencję.
Trzymam kciuki Patryk!!!!!!
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: gosc pływajacy w 2010-08-10, 22:32:06
Patryk kupił jacht ze względu na match racing. Start w UL to tylko uzupełnienie sezonu o z góry wygrane regaty. Wiadomo ,że nie ma się z kim zmierzyć pływając na tomahawk więc sukces zapewniony,  bo jak startował na mantrach ( jak ich trochę pływało) nie zawsze wygrywał. Tomahawk nie ma konkurenta wiec jest to ustawianie się na pewne zwycięstwo ( wyścigówka z maluchami). Sorki ale czy to presja na wygraną czy faktycznie regaty????  Chyba nie ma radości z nagrody , która  , z góry była wiadoma , może Panie Patryku i Dziki jak chcecie rywalizacji wyczarterujcie jacht od Skagena wtedy pokażcie kunszt żeglarski wygrywając regaty według zasad , co do których inni się stosują
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Navemilitar w 2010-08-10, 22:42:58
Myślę, że nie masz pojęcia po co Patryk kupił jacht. Tak samo jak regaty i grupa OPEN - na całym świecie oznacza to samo - tylko nie tutaj - ja raczej widzę tu chęć udziału i ogromną zawiść - skoro sami nie macie presji na wygraną to co wam przeszkadza Tomahawk - bawcie się, ścigajcie - niech wygra najlepszy i może zamiast tak smęcić pozamieniacie te betonowce na regatowe porządne łódki i zaczniecie się ścigać - jest demokracja, wolność wyboru - OPEN!!!

pozdrawiam
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: gosc pływajacy w 2010-08-10, 22:54:30
Jasne a start w regatach turystycznych świadczy o tym ,ze chciał się ścigać z kim? Z Carinami ??????????????????
Właśnie obrażali pływanie turystyczne parę postów temu, a tydzień temu ścigał się z TRUXĄ i wiesz co BRYZA 33 zachowała się z honorem widząc , że nie ma sensu regat z turystycznymi łódkami pływali jako jacht towarzyszący. Tak Patryk lubi szybkości o ok jego sprawa , szybkie jachty dają adrenalinę ale ścigaj się z równymi  , nie ustawiaj bolidu formuły I "z osobówkami naszych szos" te różnice wyrównuje przelicznik , który można uzyskać nie trzeba podań wystarczy telefon. I nie jest to IMS............ . Nie wszystko jest doskonałe  jak i żadna formuła , ale zawsze wyrównuje trochę szanse i umożliwia wykazanie się kunsztem a nie szybkością jachtu,

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Navemilitar w 2010-08-10, 22:59:04
Właśnie wy pokazujecie kunszt naszych szos - kierowca z lepszym autem ma siedzieć cicho albo najlepiej nie wyjeżdżać z garażu!!!
Zatankuj malucha i powodzenia.
dobranoc

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: gosc pływajacy w 2010-08-10, 23:36:10
niech wyjeżdża z garaży i zasuwa lewym pasem , Ja mu zrobię miejsce choć mam zapas mocy pod pedałem . Pojadę z godnością choć mogę nieźle depnąć a ty się ciesz. Dobranoc 
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: gosc pływajacy w 2010-08-10, 23:49:22
I zastanów się ilu wytrawnych żeglarzy mających większe doświadczenie od Ciebie (mimo pływania na wiele wolniejszych jednostkach) obraziłeś swoim  wulgarnym porównaniem w treści "WY". ŚP ...... wiele,  wiele osób , którym widać nie dorastasz do pięt , uważasz się za żeglarza pierwszego rzędu pouczającego innych,  a rejs na Rugię to wyczyń nie do osiągnięcia dla Ciebie. współczuje ale widzę analogie do najszybszych aut na naszych drogach " białe cinquecento z kratka"najszybsza wyścigówka  ----- firmówka......
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Ania (Druzgotek) w 2010-08-11, 00:12:21
Widzę, że emocje tu dzisiaj większe niż w Warszawie przed Pałacem, ale poziom dyskusji nie odbiega zbytnio od tamtejszej.
Może by tak coś konstruktywnego Koleżanki i Koledzy, bo niełatwa jest u nas rola organizatora regat przy tak dużej różnorodności typów jachtów.
Rozumiem załogę Tomahawka, że chciałaby zaprezentować swój kunszt żeglarski oraz możliwości sprzętu, ale ściganie się z Hansami, Bavariami itp.  uważam
za nieporozumienie.
Zapraszam więc na 60-te Regaty Przyjaźni, na których będzie również grupa OPEN, a w sobotni wieczór na dyskusje przy kufelku piwa i dobrej muzyce, co mam nadzieję zaowocuje jakimiś dobrymi rozwiązaniami na przyszłość.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Navemilitar w 2010-08-11, 08:17:14
Witam,

Ania ma racje - nie ma co dyskutować - nikogo nie obrażam - tylko odpowiadam na twoje porównania i bez sensowne argumenty - Tomahawk jest łódką do regat, wyścigów - a UL to nie rejs tylko regaty - chodzi o udział!!
Mnie nie znasz więc nie możesz powiedzieć czy dopłynęłam na Rugię, Bornholm czy może przemierzałam Atlantyk i na jakich jednostkach i z jak wybitnymi osobami pływałam/am - tak wiec forum mój drogi jest do dyskusji tak samo jak regaty do wyścigów. Szkoda ze tyle zawziętości śpi w ludziach takich jak ty.
pozdrawiam i wypływam wiec nie odpiszę miłego dnia życzę wszystkim









Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: żeglarz spod Szczecina w 2010-08-11, 08:37:33
Popieram Anię, trzeba zrobić cos konstruktywnego. Klasa Open - niezależnie od ilosci i jakosci zgloszonych jachtow - jest dobrym pomysłem.
Chcialbym zweryfikowac jedynie troche stanowisko goscia plywajacego. Obawiam sie, ze to nie Bryza 33, a wlasnie Tomahawk plynal jako jacht towarzyszacy w regatach etapowych. Bryza natomiast scigala sie z jachtami turystycznymi w klasie bez pomiarow wygrywajac chyba wszystkie wyscigi. Wyniki regat byly dostepne na stronie www.zozz.com.pl i www.portalżeglarski.pl. A załoga Bryzy sama tak opisuje swoje sukcesy:
http://www.mkzbryza.com/index.php?option=com_content&task=view&id=76&Itemid=9

Uważam, że mają do tego prawo. Byli najszybsi w swojej klasie i bez przeliczenia. Podobnie należy traktować Tomahawka.


Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 08:59:06
I znowu czytam i znowu nie wierzę...
w ogóle co to za argument z tym że szybki jacht wygra z wolniejszym... to przecież oczywista oczywistość.
Kto jest zbyt wolny żeby próbować się mierzyć w OPEN to nie się wreszcie pomierzy. Koniec kropka.

A open jest dla tych co się chcą wykazać że są szybsi (bezwzględnie) od innych... zrozumcie to.. poczytajcie.. albo choćby pojedźcie do nieodległego Berlina.. tam jakoś nikt nie robi problemu że szybka atrakcyjna jednostka chce brać udział w regatach.

Żeglarze!! ogarnijcie się bo inaczej za 50 żeglarstwo zdechnie jak dinozaury.

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Optymista w 2010-08-11, 10:02:13
Każdy punkt widzenia jest godny uwagi pod jednym warunkiem, że mówimy o tym samym. Częste mylenie i porównywanie wyścigów, również jachtów turystycznych z regatami w klasie otwartej prowadzi do nietrafionych wniosków. Klasa tzw. Otwarta  dostarcza wielu emocji i powala budować wizerunek imprezy. Wyzwala nowe pomysły na organizowanie regat żeglarskich. Zauważcie, że dla firmy Unity Line regaty są kolejną szansą kreowanie wizerunku (marki). Firma UL jest zainteresowana silną promocją w mediach gdzie jest bardzo trudno zaistnieć.
Wyłączenia załogi "Tomahawk" z regat, która zamierzała również bić rekord trasy w konkurencji z katamaranem Andrzej Armińskiego pozbawiła tę firmę dodatkowej promocji. Jestem niepoprawnym OPTYMISTĄ. Uważam, że każdy ma prawo do nietrafionych decyzji. Jednak sztuką jest znaleźć kompromis i zmienić zdanie co polecam organizatorom. :)
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: GOŚĆ w 2010-08-11, 11:29:57
Zgadzam się z AWA.
Przykro jest czytać zawiadomienia opublikowane na tydzień przed regatami, gdzie ewidentnie organizator strzela w plecy żeglarzom. W cywilizowanym świecie sponsor pewnie dobrałby się do organizatora i zrobił z tym porządek. To nieprofesjonalne podejście.
Ręce opadają widząc komentarze typu "brawo". Widać jak po raz kolejny ktoś się wypowiada nie mając niewielkie pojęcie (tak to jest jak się dużo gada o niczym...).

W pewnym sensie rozumiem żeglarzy mających wolne łajby sprowadzone od przyjaciół ze Szwecji lub inne hotele. Mają co mają i wydaje im się, że to jedynie słuszne i bronią swojego terenu. Ale to nie powód dyskryminować nowoczesnych jednostek. Osoby na nich pływające nie są gorsi ani lepsi - po prostu nikt nikomu nie broni inwestować w takie jednostki. Kwestia wyboru - jedni kupują hotele a inni nie.

Klasa open jest dla wszystkich i jeśli organizator nie chce w nich nowoczesnych łodzi niech stworzy dla nich inną grupę a nie zabrania udziału. Argument bezpieczeństwa też jest mocno naciągany... (ale przecież coś trzeba było wymyślić).

Regaty to regaty a brać żeglarska powinna trzymać się razem.

Patryk i Dziki nie poddawajcie się!
Pozdrowienia dla hotelarzy!
Organizatorowi życzę profesjonalizmu i zrozumienia.

wszystkim konsensusu :)
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: zubrzyk w 2010-08-11, 12:32:25
Witam,

Jestem żeglarzem regatowym od wczesnego dzieciństwa. Choć nie opłynąłem świata to doświadczenie zbierałem startując w regatach na całym świecie. Z przykrością jednak muszą stwierdzić że tylko w naszym kraju żeglarze często sportową rywalizacje z wody przenoszą do tzw zielonego stolika gdzie owe breloczki rozdaje się już przed regatami. Najbardziej przykro kiedy ktoś przez własne kompleksy blokuje rozwój żeglarstwa w naszym regionie. Szkoda także że regaty Unity Line przez takiego organizatora straciły coś bardzo ważnego. Na zakończenie zastanawiam się, jako że temat tej kontrowersyjnej decyzji organizatora dotarł już do olbrzymiej grupy żeglarzy w Polsce i za granicą, czy główny sponsor regat zdaje sobie sprawę z faktu jak bardzo regaty straciły na tym zamieszaniu ?

pozdrawiam
Marcin Zubrzycki
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 12:49:09
Zubrzyk,
masz 100% racji...
u nas niestety pokutuje myślenie, że żeby pokazać dobre żeglarstwo to trzeba jednym kredensem wygrać z innym kredensem.
Organizator swoją decyzją pokazał jasno że nie liczy się atrakcyjność regat (różnorodność jednostek, szybkość pokonania trasy, itp).
Myślę że tracą na tym zarówno wizerunek UL jako sponsora i organizatora jak i rozwój żeglarstwa.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz.. kiedyś, jak dobrze pamiętam był to Trochus II, zgłosił się w OPEN i wszyscy malkontenci-turyści mówili że już przed regatami można dać im puchar, itp... Okazało się że przywiało troszkę mocniej i z Trochusem wygrał - też jeśli dobrze pamiętam - Natalii2.

Więc może jednak nie warto rozdawać breloczków jeszcze przed regatami, tylko stanąć po męsku do walki.

I jeszcze jedno. Paręnaście lat temu w regatach startowało kilkadziesiąt jachtów. Pamiętam że nawet Cruisery ścigały się w swojej klasie bo zgłaszało się ich 8 i więcej. A teraz...?
jak jest więcej niż 20 to cud... Dlatego dziwi mnie ogromnie, że kiedy kolejny jacht (Tomahawk) chce brać udział w regatach, jest z nich delikatnie mówiąc wykopany.
A mógłby być wręcz marketingową wizytówką tych regat.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 13:56:30
Prośba do pana Piotra Stelmarczyka.

Panie Piotrze,
niech Pan posłucha swojej wypowiedzi w pierwszym filmie zamieszczonym pod adresem:
http://www.regatyunityline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=102&Itemid=110
a następnie niech Pan jeszcze raz przeczyta uzupełnienie zawiadomienia.
Niech no zacytuję: "Impreza jest dla pasjonatów żeglarstwa [... ]Mamy 10 grup [...] Każdy jacht może się zapisać do takiej grupy jaka mu najbardziej odpowiada [...] bo są jachty duże i małe, ciężkie i lekkie" itd...
Panie Piotrze wyrzucenie Tomahawka jest sprzeczne z tymi ideami o których Pan mówi w filmie.

Pozdrawiam

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Gość 2 w 2010-08-11, 14:09:26
Impreza jest dla pasjonatów żeglarstwa [... ]

I tego się trzymajmy, mając jednocześnie na uwadze, że nie każdy żeglarz jest pasjonatą 8)
A s/y "Tomahawk" niech się pomierzy albo zorganizuje sobie godnego rywala w swojej grupie.

Pzdr.

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 14:35:53
A po co ma się pomierzyć skoro jest niedopuszczony nie ze względu na brak pomiarów tylko dlatego że ma trapezy...??????
Proszę włączyć logiczne myślenie.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Ania (Druzgotek) w 2010-08-11, 14:50:38
Regaty Unity Line od lat są imprezą organizowaną dla jachtów morskich. Nie wiem czy ktoś z piszących tutaj poświęcił kiedykolwiek
rok swojego czasu na zorganizowanie jakichkolwiek regat. Przy tak dużej imprezie zawsze istnieje możliwość popełnienia jakiegoś błędu.
Ponieważ wypowiada się tu wielu żeglarzy regatowych chciałabym zadać parę pytań:
- jaka jest definicja jachtu morskiego i jakie wyposażenie powinien posiadać ?
- czy jacht morski powinien spełniać wymogi stateczności ?
- czy dozwolone jest w żeglarstwie morskim balastowanie poza obrębem relingu ?
- czy na dużych  imprezach regatowych przyjęte jest żeby jacht mieczowy startował razem z balastowymi ? ( jeżeli nie jest to grupa open)

Pozdrawiam
Ania
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Gość 2 w 2010-08-11, 15:09:48
A po co ma się pomierzyć skoro jest niedopuszczony nie ze względu na brak pomiarów tylko dlatego że ma trapezy...??????
Proszę włączyć logiczne myślenie.

Like an idiot;)
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 15:21:58
Gościu 2,
jeśli napisem coś idiotycznego to to wskaż.

Bo jeśli w zawiadomieniu (uzupełnieniu) jest napisane że jachty których balast stanowi załoga na trapezach są niedopuszczone a ty piszesz żeby Tomahawk się pomierzył to będzie mógł startować to kto tu myśli i wypisuje Like an idiot ??

Poza tym takie próby obrażania żeglarzy mających inny pomysł na żeglarstwo (zresztą nie wiem dlaczego w obcym języku - że niby to ma być bardziej elokwentnie?) są jedynie świadectwem twojego poziomu. Mało kultury i zero merytoryki.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-11, 15:38:35
Z kulturą to tu niejeden na bakier.
Uprzejmie proszę o staranniejszy dobór argumentów i epitetów.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Gość 2 w 2010-08-11, 15:45:27
Z kulturą to tu niejeden na bakier.
Uprzejmie proszę o staranniejszy dobór argumentów i epitetów.

Tylko jeden i to smutny w dodatku! Myślę , że pora zamknąć ten wątek.

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 15:46:45
Pani Aniu,
Ma Pani bardzo dużo racji tylko jest jedno ale...
Nigdzie w zawiadomieniu nie ma mowy o jachtach morskich.. gdyby było to przypuszczam że nie byłoby całej tej dyskusji... i może uzupełnienie zawiadomienia powinno zawierać to co Pani napisała zamiast wymysłów o trapezach.
Zgadzam się również ze stwierdzeniem "zawsze istnieje możliwość popełnienia jakiegoś błędu". Tylko jak się go zauważy to trzeba to rozegrać z klasą.
 
Ja nie jestem członkiem załogi Tomahawka i tylko próbując zachować obiektywizm ciężko się zgodzić z argumentami w stylu nie dopuśćmy szybszego jachtu bo wygra z nami, więc wymyślmy co zrobić żeby nie mógł wystartować. I ktoś wymyślił - co ma ten jacht a nie mają inne? TRAPEZY... hura mamy rozwiązanie...

To pachnie polityką a nie żeglarstwem.

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Gość 2 w 2010-08-11, 16:02:32
Gościu 2,
jeśli napisem coś idiotycznego to to wskaż.

Bo jeśli w zawiadomieniu (uzupełnieniu) jest napisane że jachty których balast stanowi załoga na trapezach są niedopuszczone a ty piszesz żeby Tomahawk się pomierzył to będzie mógł startować to kto tu myśli i wypisuje Like an idiot ??

Poza tym takie próby obrażania żeglarzy mających inny pomysł na żeglarstwo (zresztą nie wiem dlaczego w obcym języku - że niby to ma być bardziej elokwentnie?) są jedynie świadectwem twojego poziomu. Mało kultury i zero merytoryki.

Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że dyskusja z Tobą pozbawiona jest sensu.

Apropo's merytoryki zagadnień, zostawiam e-mail, specjalnie dla Ciebie <sadone@o2.pl>



Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: AWA w 2010-08-11, 16:06:16
znowu nie widzę logiki.
Nie ma sensu ze mną rozmawiać a chcesz żebym do Ciebie pisał...
nie dzięki..
znowu przeczytam coś niemiłego ad persona... daruję sobie te przyjemności...
Pozdrawiam i życzę wygranej w rejsie UL
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: zubrzyk w 2010-08-11, 16:08:50
Aby rozwiać wątpliwosci użytkownika Ania o kwalifikacjach jachtu Tomahawk tylko dodam iż jacht ten posiada certyfikat rejestracji wydany przez PZŻ (na podstawie Art. 23 §3 ustawy z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski (Dz. U. z 2001 r. nr 138 poz. 1545 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie polskiego rejestru jachtów (Dz. U. z 2005 r. nr 6 poz. 43) kwalifikujący jacht s/y Tomahawk jako jacht morski ("see-going yacht"). Ponadto na jachcie Tomahawk podstawowy balast stanowi płetwa balastowa.

pozdrawiam
Marcin Zubrzycki
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: OloW w 2010-08-11, 16:11:01
hehe..
wesolo sie zrobio wokól Tomahawka.
Tak w sumie szkoda ze go nie bedzie choc to poniekad konkurencja dla Mantry
Mysle ze fajnie by bylo gdyby taka lodka poplynela.. chocby dla samego widowiska.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Radek w 2010-08-12, 16:34:35
Witam wszystkich.Jestem z całego serca z chłopakami z Tomahawka.Przerabiałem to 3 sezony wcześniej na łódeczce klasy 500 Speedy.Ścigałem się z powodzeniem z takim jachtem jak Sokrates,braliśmy z żoną udział w Regatach Turystycznych 2008 i pojawił się Pana Sosnowski z jachtu Sowa.To tacy jak on napuszczają organizatora,a ten naciska na sędziego,że łódka,w moim przypadku,za krótka i za szybka itp.i najlepiej wywalić ją z regat.Panie Sosnowski i jego bliżniacy ocknijcie się i zacznijcie być żeglarzami,bo na tę chwilę  uprawiacie żyglarstwo.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: bongobongo w 2010-08-14, 23:54:54
cala dykusja  na temat regat ul przypomina kabaret. tak to , patrzac z boku, wyglada.zycze stopy wody pod kilem.bongobongo.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: ostatni gość w 2010-08-15, 21:41:20
Niezrażeni brakiem przyjęcia do Regat UL, Patryk Zbroja i jego ekipa zajęli wysokie 7 miejsce w Regatach Pucharu Swiata w Sopocie, rywalizując m.in. z K.Jabłońskim, P.Tarnackim czy żeglarzami z pierwszej 20 swiatowego rankingu ISAF (więcej np. www.zagle.com.pl)
Trochę się dziwię, że w ogóle w tej sytuacji rozważali start w Regatach UL w tym samym czasie - wybór byl oczywisty, tak jak oczywista jest odpowiedź na pytanie, kto w tym całym zamieszaniu więcej stracił.
Chłopaki - wielkie gratulacje i wielkie dzięki za to, że rozsławiacie żeglarski Szczecin.
Wasz sukces to najlepsza pointa dotychczasowej dyskusji.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: oj tam :) w 2010-08-16, 18:00:31
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Jeśli chcecie równać z organizacją tego typu regat do najlepszych to nie można sobie pozwalać na brak informacji o wynikach regat ponad dobę po zakończeniu ostatniego wyścigu. Trzeba pamiętać iż postronni też maja prawo do wyników a nie tylko uczestnicy.
A o wpadce z s/y Tomahawk już nie będę wspominał bo dziesiątki forumowiczów wypowiedziało się krytycznie o zagraniu organizatora.

P.s
Nasze żeglarstwo "morskie" jest i tak sto lat za przysłowiowymi murzynami a takie akcje mu nie pomagają.

Pozdrowienia


 
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Marek 'Kiwi' w 2010-08-17, 09:15:18
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Jeśli chcecie równać z organizacją tego typu regat do najlepszych to nie można sobie pozwalać na brak informacji o wynikach regat ponad dobę po zakończeniu ostatniego wyścigu. Trzeba pamiętać iż postronni też maja prawo do wyników a nie tylko uczestnicy.
A o wpadce z s/y Tomahawk już nie będę wspominał bo dziesiątki forumowiczów wypowiedziało się krytycznie o zagraniu organizatora.

P.s
Nasze żeglarstwo "morskie" jest i tak sto lat za przysłowiowymi murzynami a takie akcje mu nie pomagają.


 Zgadzam sie szczegolnie z ostatnim zdaniem :) To nie podlega dyskusji, wystarczy
zobaczyc poczynania Estonczykow czy Czechow :)
 Inny problem to znalesc wyjscie z sytuacji. Czy klasa Open to dobre rozwiazanie ?
 Doswiadczenia "mazurskie" pokazaly ze nie sprawdzila sie nawet na srodladziu, gdzie
 po etapie rasowania seryjnych jachtow wybudowano sporym nakladem AS-Motors
 i Santane( obecnie Tomahowk) i klasa sie skonczyla :)  Santane wlasciciel przez wiele lat usilowal sprzedac za ulamek kwoty zakupu.
  Osobiscie jestem pelen uznania dla umiejetnosci zalogi Tomahowka, ktore nie raz udowadniali w roznych klasach na powaznych regatach, ale nie sadze zeby to byla droga do ozywienia morskiego zeglarstwa regatowego.
  Po wycofaniu KWR z Zeglarskich Mistrostw Polski( maja byc jedynie w ORC International)
 rozgorzala rzeczowa dyskusja o tym czy wszystkie jachty z pomiarem ORC Club sa w stanie sprostac miedzynarodowum przepisom dotyczacym bezpieczenstwa konstrukcji, statecznosci, wyposazenie itd. Zainteresowanych odsylam do Forum Morskiego Stowarzyszenia Regatowego.Dyskusja jest spokojna i rzeczowa - wnioski, moim zdaniem
rozsadne. Niestety pomiaru ORC sa kosztowne a swiadectwo , tez odplatnie trzeba odnawiac co roku. Nasza KWR choc nie pozbawiona ulomnosci ze wzgledu na prostote
jest na pewno lepsza niz sciganie sie bez zadnych pomiarow gdzie, nic nie ujmujac
zawodnikom, scigaja sie praktycznie pieniadze :)
  Co do organizacji ostatnich UL nie rozumiem dlaczego  samotnikow startujacych
 na jachtach z pomiarem KWR nie uwzgledniono w wynikach jachtow grup KWR, przecier startowalismy razem, byly czasy przejscia trasy a nikt mnie nie przekona ze startowanie samotnie daja jakas przewage nad jachtami z pelnymi zalogami .

  Inna sprawa to brak odroczenia startu w przypadku braku wiatru i wynoszonego pradu
 ( wiekszosc jachtow przekraczala linie startu ok 2 godz po sygnale ) oraz skrocenai
 trasy w Dziwnowie mimo silnego korzystnego wiatru. I tak wszystkie jachty do Swinoujscia plynely. ( Komisja czasu nie miala , do pracy na poniedzialek sie spieszyla ?)

  Na koniec mysle ze przed nastepnym sezonem warto pogadac o tym jak on ma wygladac, czy sa szanse zeby wrocily morskie regaty na reasach , ktore byly przed laty.

[poprawiłam cytowanie]
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Robert Gołąb s/y AVALON w 2010-08-17, 18:30:20
Witam wszystkich.
Czytając opinie dotyczące regat UL chciałbym wszystkim uświadomić, że regaty UL zostały od zera zorganizowane przez Piotra. Oczywiście pomagali mu żeglarze i sympatycy, ale to jest wyłącznie jego pomysł i wykonanie (Piotrze gratulacje). Początki były trudne, ale dziś to już poważna impreza. Tak jak w życiu, tak i tu są tacy, którym impreza się podoba i tacy którym nie, takie życie. Nie chcę się wypowiadać na temat niedopuszczenia Tomahawk'a, bo to suwerenna decyzja komisji regatowej, a i na forum już prawie wszystko zostało powiedziane, ale proponuję tym, którzy maja tyle do powiedzenia na temat organizacji regat UL i żeglarstwa regatowego ogólnie, włączenie się do pomocy w organizacji kolejnych regat UL (Piotrowi na pewno przyda się pomoc) lub co może lepsze zorganizowanie innej, równie ciekawej imprezy.

Pozdrawiam
Robert Gołąb
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: MaTeo (s/y Żak) w 2010-08-17, 19:56:16
Cytat: oj tam :)
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Proponuję wcielić się w rolę sędziego, ogarnąć 112 jachtów w 9 grupach i opublikować wyniki w godzinę po regatach ciekawe czy się uda, a później jeszcze dokonać odpowiednich wpisów na stronę internetową... a tak po prawdzie to wyniki końcowe były opublikowane już w niedzielę w porcie w Świnoujściu.
Cytat: Marek "Kiwi"
Inna sprawa to brak odroczenia startu w przypadku braku wiatru i wynoszonego pradu
 ( wiekszosc jachtow przekraczala linie startu ok 2 godz po sygnale ) oraz skrocenai
 trasy w Dziwnowie mimo silnego korzystnego wiatru. I tak wszystkie jachty do Swinoujscia plynely. ( Komisja czasu nie miala , do pracy na poniedzialek sie spieszyla ?)
W czasie startu wiatr faktycznie był niewielki ale nie można mówić że go wcale nie było bo spora część jachtów wystartowała, a że reszta zamiast czaić się przy linii startowej pływała gdzieś dalej i nie załapała się z wiatrem... no cóż sami są sobie winni...
Co do skrócenia trasy to decyzja sędziego była trafiona gdyż na metę pod Dziwnowem jachty wpływały już przy wietrze 6B i część mniejszych jachtów chowała się do Dziwnowa.
Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i jak zawsze każdy ma prawo do swoich własnych.

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Marek 'Kiwi' w 2010-08-17, 20:14:10
W czasie startu wiatr faktycznie był niewielki ale nie można mówić że go wcale nie było bo spora część jachtów wystartowała, a że reszta zamiast czaić się przy linii startowej pływała gdzieś dalej i nie załapała się z wiatrem... no cóż sami są sobie winni...
Co do skrócenia trasy to decyzja sędziego była trafiona gdyż na metę pod Dziwnowem jachty wpływały już przy wietrze 6B i część mniejszych jachtów chowała się do Dziwnowa.
Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i jak zawsze każdy ma prawo do swoich własnych.

 Moze nie zauwazyles ze udalo sie wystartowac jedynie szybszym lub/i wiekszym jachtom
 te mniejsze i wolniejsze nie mialy na to szans.
 Co do jachtow chowajacych sie w Dziwnowie, moze podasz jakies przyklady ? Moim skromnym zdaniem rozsadniejsze bylo plyniecie baksztagiem do Swinoujscia niz
polowka do majacego gorsze wejscie Dziwnowa . Tak tez zrobila zdecydowana wiekszosc.

  Pozdrowienia

[poprawiłam cytowanie]
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: zbulwersowany w 2010-08-17, 20:26:33
To może na koniec coś o  "ŻEGLARZACH REGATOWYCH", którzy pili w Świnoujściu do białego rana i do upadłego. Wrzaski, śmiechy, wulgarny język zakłóciły ciszę nocną wielu żeglarzom z sąsiednich jachtów. Brak kultury i zwykłe chamstwo to cecha, niestety, wielu żeglarzy szumnie nazywających się regatowcami.
W Kołobrzegu nie było lepiej, więc może to już czas żeby porządki zacząć od siebie.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: MaTeo (s/y Żak) w 2010-08-17, 21:25:30
Cytat: Marek "Kiwi"
Co do jachtow chowajacych sie w Dziwnowie, moze podasz jakies przyklady ? Moim skromnym zdaniem rozsadniejsze bylo plyniecie baksztagiem do Swinoujscia niż polowka do majacego gorsze wejscie Dziwnowa . Tak tez zrobila zdecydowana wiekszosc.
 
Ja osobiście też wybrał bym Świnoujście, ale każdy decyduje sam, a do Dziwnowa wchodziły między innymi: Daffy, Hogata, Wespe i pewne jeszcze kilka innych…

A wracając do samej organizacji regat to uważam że powinny być tylko i wyłącznie dopuszczane jachty z pomiarami, jako że KWR jest dość tani i popularny, każdy może się pomierzyć. Myślę że wtedy skończą się cyrki ze startami jachtów Trochus II, Hals Team czy innych w grupach z jachtami turystycznymi, a z drugiej strony nie będzie problemu że w jednej grupie ścigają się jachty 6 metrowe i 8 metrowe…
Ciekawe w tym wszystkim jest to że dużej części startujących nie zależy na tym aby wyrównać szanse startujących… no ale nie dziwie się, 1 miejsce w grupie to jest sukces… szczególnie ścigając się Trochusem czy Halsem z np. RoEsem, Daffym czy innym Ziggym.
Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że KWR nie jest doskonałym przelicznikiem, ale dla każdego jachtu jest liczony w ten sam sposób co przybliża poszczególne konstrukcje do siebie.
Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Marek 'Kiwi' w 2010-08-17, 22:03:58
Ja osobiście też wybrał bym Świnoujście, ale każdy decyduje sam, a do Dziwnowa wchodziły między innymi: Daffy, Hogata, Wespe i pewne jeszcze kilka innych...

 Daffyego dochodzilem na mecie a do Swinoujscia pewnie bym go wyprzedzil, podobnie jak pare innych jachtow :)

A wracając do samej organizacji regat to uważam że powinny być tylko i wyłącznie dopuszczane jachty z pomiarami, jako że KWR jest dość tani i popularny, każdy może się pomierzyć. Myślę że wtedy skończą się cyrki ze startami jachtów Trochus II, Hals Team czy innych w grupach z jachtami turystycznymi, a z drugiej strony nie będzie problemu że w jednej grupie ścigają się jachty 6 metrowe i 8 metrowe…
Ciekawe w tym wszystkim jest to że dużej części startujących nie zależy na tym aby wyrównać szanse startujących… no ale nie dziwie się, 1 miejsce w grupie to jest sukces… szczególnie ścigając się Trochusem czy Halsem z np. RoEsem, Daffym czy innym Ziggym.
Oczywiście zdaję sobie też sprawę z tego że KWR nie jest doskonałym przelicznikiem, ale dla każdego jachtu jest liczony w ten sam sposób co przybliża poszczególne konstrukcje do

 problem w tym jak i kiedy pomierzyc jachty niemieckie ktorych bylo sporo ? Do Twojego przykladu mozna podac sporo innych- w Samotnikach Mini 650 proto i 10 m jacht wybudowany specjalnie na OSTAR 2009 z taka 22 stopowa "Holly". W Oldtimerach
najlepszy Taurus ze starym Shipmanem 28 itd, itp.
 Co do KWR to zeby w niej odnosic sukcesy, poza umiejetnosciami nalezy jacht optymalizowac pod formule Bluefin i Wisla - minimalne wnetrze i maksymalny balast
do tego topowe spinakery a ulamkowy takielunek z malym fokiem do pomiaru.
 Mimo wszystko tez uwazam ze lepsza taka formula niz zadna.


[poprawiłam cytowanie]
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: MaTeo (s/y Żak) w 2010-08-17, 23:06:45
Oczywiście nie chciałem wymieniać przykładów we wszystkich grupach bo można by pisać i pisać, a nie chodzi o "wyłapanie" wszystkich tylko o pokazanie problemu. Fakt Niemców ciężko będzie pomierzyć. Zgadzam się że KWR nie jest doskonały i jak każdy inny przelicznik faworyzuje niektóre jachty, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż klasa OPEN, a jeśli to nie pomoże to już chyba tylko zostaną regaty monotypów...

Pozdrawiam
Mateusz Kalinowski
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: oj tam :) w 2010-08-17, 23:29:52
Cytat: oj tam :)
Ten profesjonalizm organizacyjny regat UL jest tak wielki, że "tylko" zostało pominięte opublikowanie wyników poszczególnych wyścigów na stronie organizatora. Chyba , że to tajemnica i będzie wielka niewiadoma do czasu zakończenia.
Proponuję wcielić się w rolę sędziego, ogarnąć 112 jachtów w 9 grupach i opublikować wyniki w godzinę po regatach ciekawe czy się uda, a później jeszcze dokonać odpowiednich wpisów na stronę internetową... a tak po prawdzie to wyniki końcowe były opublikowane już w niedzielę w porcie w Świnoujściu.

Pragnę zauważyć , że regaty trwają 3 dni. Przez te trzy dni nie było żadnej aktualizacji na stronie UL. Ani po wyścigu nr 1 , nr 2. Więc argument że było 112 jachtów jest całkowicie nie uzasadniony. Nawet nie było zwykłej notki na stronie o jachtach pierwszych w swoich grupach itp.
Na przyszłość polecam stworzenie strony na Facebook'u bo jest znaczenie łatwiejsze do zamieszczania new'sów, zdjęć i wyników.
I nie mam zamiaru używać argumentu , że na zachodzie to wyniki są online live - bo usłyszę od Was - to se tam jedź ale wy chcecie ściągnąć rzeszę jachtów z Niemiec, Danii itp wiec w tej kwestii słabo to wypadło.

[poprawiłam cytowanie]
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Marek 'Kiwi' w 2010-08-18, 08:00:42
Oczywiście nie chciałem wymieniać przykładów we wszystkich grupach bo można by pisać i pisać, a nie chodzi o "wyłapanie" wszystkich tylko o pokazanie problemu. Fakt Niemców ciężko będzie pomierzyć. Zgadzam się że KWR nie jest doskonały i jak każdy inny przelicznik faworyzuje niektóre jachty, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż klasa OPEN, a jeśli to nie pomoże to już chyba tylko zostaną regaty monotypów..

 Mateusz, ciesze sie ze problem widzimy podobnie :) chcialbym jednak zauwazyc ze to
 nie tylko faworyzowanie niektorych typow ale wykorzystywanie mozliwosci jakie ta,
malo precyzyjna formula daje, przez wlascicieli. To zniecheca innych wlascicieli jachtow tego samego typu, bo czesciowo jacht "okalecza". Z Twojego podworka masz przyklad "Pollusa" pomierzonego z malym fokiem i majacego niezwykle wysoka mase.
 Poza monotypami ( namowilem Kolegow do kupna X 79 i pomoglem kupic) mozna by
 powrocic do klas  "tonowych" ktorych renesans obserwuje na zachodzie ( 1/4,1/2)
 lub przynajmniej sprobowac stworzyc cos takiego dla Cruisera 22 czy Cartera, Beckerow 27 tez jest coraz wiecej :)
 Gdyby nie koszty najlepiej byloby pomierzyc sie w ORC  i problem sam by sie rozwiazal.
 Mysle ze powinnismy spokojnie podyskutowac o ksztalcie regat w przyszlym sezonie
zamiast obrzucac sie inwektywami ( to nie do Ciebie )

Pozdrowienia

[poprawiłam cytowanie]
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: OloW (Zodiak3) w 2010-08-18, 10:12:50
KWR w obecnej formie nie jest trafionym przelicznikiem. Zasadniczą wadą jest to, że współczynnik nie jest uzależniony od siły wiatru.
Mantra na słabym wietrze nie jest w stanie przeliczyć np. Wisły czy Bluefin'a (a już szczególnie w kursach na wiatr). Jedyna szansa jest tylko na na kursach spinakerowych i to powyżej 4B. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem KWR. Jedynie daję pod rozwagę czy nie należałoby w tej formule uwzględnić siły wiatru, tak jak to było w IMS (i zdaje się w ORC również jest podobnie).
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: OloW (Zodiak3) w 2010-08-18, 10:20:19
I jeszcze do zbulwersowanego...
wyluzuj i nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. Ja się uważam za regatowca a potrafię się zachować...
Więc jak rzucasz oskarżenia to napisz dokładnie kto i co? Inaczej Twoja wypowiedź jest tak samo nie na miejscu jak zachowanie żeglarzy, którzy zakłócili Twoją ciszę.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Marek "Kiwi" w 2010-08-18, 14:19:55
Nie ma formol bez wad :) im prostrza tym mniej doskonala. Ja pomierzylem sie w tym sezonie, mam stara IOR-owska 1/4 t  z turystyczna zabudowa i widze jeszcze inne
minusy w stosunku do mojej konstrukcji ze 130% genua i topowym ozaglowaniem.
 Gdybym mial konkurowac z  w/w musialbym wywalic zabudowe wnetrza, te mase wrzucic w balast do tego zmienic ozaglowanie na ulamkowe z malym pokryciem foka a zostawic topowego spinakera. Pomiar by sie nie zmienil( lub poprawil) a osiagi poprawilyby sie znaczaco :) Mimo to na uzyskanie slizgu na baksztagach dalej nie mialbym szans ze wzgledu na waska rufe. Za to, jak wiem od Kolegi z GB majacego taki sam jacht, spelnia on wszystkie warunki dopuszczenia do regat pelnomorskich RORC.

  Jak juz pisalem teraz przy koncu sezonu jest czas na dyskusje i wypracowanie stanowiska srodowiska ,ktore chce sie scigac. Ja tez sklanialbym sie ku ORC , mialy byc w tym roku jakies promocje cenowe ale jak zapytalem 2 miesiace temu o konkrety to do dzis nie mam odpowiedzi. Kolega z GB ma lodke pomierzona w IRC, u nas praktycznie nie istniejaca.
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Dominika w 2010-08-18, 21:51:05
Poprawiłam cytowanie w kilku postach, mam nadzieję, że bez omyłek.

Zachęcam do korzystania z przycisku Podgląd przed użyciem Wyślij wiadomość.
Cytat musi być zamknięty tagiem [/quote], nie należy go kasować. 

Te czerwone falbanki pod wyrazami też warto redukować...  ;)
Tytuł: Zakończenie Regat Unity Line
Wiadomość wysłana przez: Piotr Stelmarczyk SUM w 2010-08-23, 14:24:22
Witam
Program zakończenia regat w dniu 28.08.2010, sobota,  od godz. 17.00 w JK AZS w Szczecinie, ul. Przestrzenna 9 obejmuje:

- zakończenie X Regat Unity Line
Medale X Regat wręczy Mateusz Kusznierewicz z Komandorem JK AZS Witoldem Zdrojewskim oraz Prezesem Zarządu Unity Line Jarosławem Kotarskim. Ponadto inne nagrody i wyróżnienia.
- zakończenie 11 Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar "Poloneza". Również liczne nagrody i wyróżnienia.
- przyjęcie żeglarzy samotnych do Klubu Żeglarzy Samotników i wręczenie wszystkim żeglarzom KŻS nowych krawatów klubowych
- część muzyczna

Zapraszam. Piotr Stelmarczyk JK AZS
Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Edward Zając HOLLY w 2010-09-01, 12:21:58
Czytam te pełne emocji wypowiedzi i zastanawiam się nad ich sensem. UL mają swego organizatora, który decyduje o kształcie tej imprezy. To Jego prawo, bo odpowiada za jej przebieg. Gdyby kiedyś doszedł do wniosku, że minimalna długość startującego jachtu to 7 metrów, to po prostu nie przypłynę na HOLLY (21 stóp) i poszukam innej imprezy, lub całkiem zrezygnuję z podobnych startów. Po prostu to organizator ustala warunki. Trzeba to uznać -  albo brać udział w innych regatach lub zorganizować konkurencyjną imprezę dla "ścigantów" (to określenie w odwecie za "hotelarzy").
Regaty UL cenię właśnie za to, że są w dużym stopniu imprezą towarzyską, spotkaniem żeglarskim. Bardzo cenię to, że w trudniejszych warunkach niektórzy meldują przez radio o wpłynięciu do Dziwnowa czy uruchomieniu silnika.  Być może są załogi, które chcą zwyciężyć za wszelką cenę - ale ja tego nie czuję, bo one nie dominują.
Podsumowując: Piotr i wspomagający go zespół stworzyli największą imprezę żeglarską na polskim wybrzeżu. Nadali jej określony kształt i dbają o jej popularność. Z pewnością rozważają też to, jaki wpływ miałoby wzmocnienie akcentu ściśle regatowego. W przyszłorocznych regatach mają być duże zmiany; dyskutujmy nad nimi, przedstawiajmy propozycje - ale pamiętajmy o dotychczasowym charakterze tej imprezy.
Edward Zając

Tytuł: Odp: X Regaty Unity Line - uzupełnienie zawiadomienia
Wiadomość wysłana przez: Norbert (Sniga) w 2010-09-01, 14:38:43
Towarzyski charakter imprezy z dodatkiem sportowej rywalizacji to magnes przyciągający nie tylko regatowców. Tak duża frekwencja to właśnie zasługa niepowtarzalnej atmosfery UL. Na podobnej zasadzie funkcjonują Regaty Przyjaźni, gdzie Ania Kaźmierczak i Tadziu Kiszka serwują nam wspaniałą imprezę towarzyską między pierwszym a drugim dniem wyścigów. Sport to zdrowie dla nas jeżeli "...za wszelką cenę..." zostawimy zawodowcom.