Wyślij odpowiedź

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.
Nazwa:
Email:
Temat:
Ikona wiadomości:

Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek

Wpisz litery widoczne na obrazku:
Aby potwierdzić, że nie jesteś robotem, podaj nazwę miasta, w którym znajduje się nasz JK AZS:

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć


Podgląd wątku

Wysłany przez: RUDZIK
« dnia: 2014-08-19, 11:17:43 »

Plus dla kolegów za rozpoczęcie dyskusji. Każdy z Was ma rację. A moja uwaga - nie stosować przy premiowaniu za wyścig długi współczynnika  jako iloczyn. Logiczna jest różnica, a zmieniający się współczynnik wyklucza remisy. Wyjaśnienie dla kol. Marka; współczynnik 1,25 daje za 4 miejsce w wyścigu długim 5 pkt i za 5 miejsce w krótkim też jest 5 pkt. To przecież kara. A nie zaliczenie wyścigu długiego przy dużej ilości jachtów to przegrana w regatach.   
Wysłany przez: Marek RoEs
« dnia: 2014-08-19, 07:53:37 »

Drodzy Koledzy! Z całym szacunkiem. Dyskutujemy o regatach, więc jachty się ścigają. Końcowym wynikiem jest suma punktów w obu wyścigach. Jeśli ktoś nie startuje w jednym - dostaje DNS i odpowiednią ilość punktów.
Pozdrawiam bardzo.
Wysłany przez: RUDZIK
« dnia: 2014-08-18, 23:33:45 »

Rozwiązanie problemu współczynnika. Jak jachty nie ścigają się, każdy jest sklasyfikowany w innym wyścigu, to winien być współczynnik 0,75, kiedy się ścigają to racja jest po stronie Marka - współczynnik 1,25. Jak widać problem wyższości wyścigu długiego nad krótkim dalej nie jest rozwiązany. Jednym z rozwiązań tego problemu jest obniżanie ilości punktów za zajęte miejsce np. za 1miejsce 1-0,25= 0,75, za 2 miejsce 2-0,24=1,76, za 3miejsce 3-0,23=2,77 itd. Ten odejmowany składnik oraz jego zmianę ustalamy w zależności od ilości startujących jachtów.
Wysłany przez: RUDZIK
« dnia: 2014-08-18, 22:01:05 »

Rozwiązanie problemu współczynnika. Jacht A startuje tylko w jednym wyścigu krótkim, a jacht B tylko w jednym wyścigu długim, jeden i drugi zajmuje pierwsze miejsce, który jacht wyżej będzie sklasyfikowany w regatach? Więc ma być współczynnik 0,75 - Tomek ma rację.
Wysłany przez: Marek RoEs
« dnia: 2014-08-18, 15:34:46 »

Tomku! Jeśli ten, który wygra krótki wyścig w pierwszym będzie drugi, to otrzyma w sumie 3.5 pkt. Pierwszy z długiego wyścigu będzie drugi w krótkim i otrzyma w sumie 3.25 pkt. Czyli mniej od tamtego. Właśnie na tym polega bonus. Ci, którzy zajmą dalsze miejsca w długim wyścigu mają coraz wiecej punktów w postępie arytmetycznym. Według mojej logiki sprzeczności nie ma. Zwycięzca długiego wyścigu jest premiowany przez mnożnik 1.25 do punktów. Należy pamiętać, że wynikiem ostatecznym jest punktacja za dwa wyścigi.
Aniu! Zajmij, proszę, stanowisko jako organizator.
Pozdrawiam serdecznie.
Wysłany przez: T.PATERKOWSKI
« dnia: 2014-08-18, 14:47:03 »

Kolego Marku. Sam sobie zaprzeczasz. Bo jeśli odbędą sie tylko dwa wyścigi , a tak może się zdarzyć to zwycięzca długiego wyścigu otrzyma 1,25 pkt a zwycięzca krótkiego 1 pkt.
W systemie małych punktów wygra ten który ma najmniej 1 pkt., a więc tego z dużego wyścigu ukarałeś , a nie nagrodziłeś.
Bonusem będzie mnożnik 0,75 a nie 1,25

Pozdrowienia
T.Paterkowski
Wysłany przez: Marek RoEs
« dnia: 2014-08-14, 17:35:14 »

Moim zdaniem mnożnik ten ma premiować wyścig długi. Zwycięzca dostanie 1.25 , drugi 2.5, trzeci 3.75 punktu i tak dalej. Nawet jeśli w krótkim wyścigu kolejność będzie inna, to zwycięzca długiego jest nagrodzony. Jeśli mnie pamięć nie myli - zawsze tak było. Pozdrawiam.
Wysłany przez: Tomasz P.
« dnia: 2014-08-14, 12:35:49 »

W jakim celu wprowadzono mnożnik w punktacji pierwszego wyścigu?
W systemie małych punktów nalezy rozumieć, że nie jest to premia ,ale kara. Dlaczego?
Pozdrowienia T.Paterkowski